Borta bra men hemma bast?




Vilka tappra underbara barn ja har som reser sa val. Taxi, flyg, mera taxi, tag och bil utan att gnalla. Ni har vi kommit hem och lika skont som det ar att aka till Sverige lika mysigt ar det att komma hem.

Vi han med mycket pa en lang helg, tyvarr har jag inga kort da bade kameran och telefonen laddade ur. Men vi han med ett besok hos Maria i Goteborg, lite vin och mys och en titt pa hennes underbara helsvenska rena praktiska lagenhet. Vilken skillnad mot en liten engelsk lagenhet dar ingenting riktigt fungerar. Rakel trodde det var ett hotell och Isak var valdigt facinerad av soppnedkastet. Sen akte vi vidare med tag till Huskvarna och blev ompysslade av pappa. Han maste enda vara varldens snallaste gulligaste pappa. Han lagade frukost lunch middag jag lyfte inte ett finger pa 4 dagar.

Vi akte en tur till Granna,  kopte massor med polkagrisar sa klart. Gick pa Eriks Hjalpen  min favorit secondhand dar jag kopte koppar kastruller och mera fint vitt porslin med bla blommor som jag samlmar pa. Vi besokte Daniella och barnen letade paskagg.  En snabbvisit pa boomerang butijen och jag hittade antligen hoga ljusa tajta jeans och roda chinos, valdigt modernt.

Nina kom pa besok fran Skovde och vi hangde i parken och promenerade det har varit sa avslappnade. Rakel fick hen hel bok med klippdockor, jag lovar hon lekte med dom hela flygresan hem.  Jag trodde nog det skullle vara lite for pilligt, men inte for henne hon alskade dom och jag laste min Ingmar Bergman bok, Den goda viljan hela vagen hem. Maste vara en av dom finaste karleks romanerna ever. Han med att ata kebab pizza, rakmacka, prinsesstarta, massvis med smagodis och ostbagar sa klart.

 

I dag har jag varit hemma och pysslat planterat vita pelagoner och piffat lite hemma.  Allt for att slippa ta tag i den analkande uppstasen som jag maste skriva klart denna veckan.  


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad mysigt! Nästa gång kan du/ ni väl komma till M-Ö????

KRAM

2011-05-09 @ 22:28:03
Postat av: Carolina

Hej!

Hittade din blogg med Huskvarnaanknytning. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig!

Mvh

CC

2011-06-09 @ 12:07:25
Postat av: Anonym

Hej!

Hittade din blogg med Huskvarnaanknytning. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig!

Mvh

CC

2011-06-09 @ 12:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0