Min vanner

Tack for alla era fina kommentarer, kanns ju mycket roligare att skriva nar man vet lite om vilka som laser. Ibland kanns det som om jag bedriver envags kommunikation aven om jag vet att det inte ar sa. For det ser jag pa min besoks statestik.

 

Mina vanner: nar jag flyttade hit med en nyfodd 2 veckors bebis, sa kannde jag i princip ingen. Sa da  hangde jag bara med andra svenska mammor och det passade mig bra. Men visst var det skillnad mellan svenska mammagruppen i Nottinghill (vi bodde da i Shepards bush) och Svenska mamma gruppen i norra London. Jag hittade dar nagra mammor som blivit vanner for livet. Vi ar i samma alder gillar samma saker och hjalper och stottar varandra genom vatt och torrt.

Nar jag separeraade gick jag in en valdigt YR fas. Jag var bostadslos, arbetslos och hade 2 sma barn. Jag  borjade jobba heltid efter att ha varit hemma fulltid i 3 ar, dom veckorna nar jag inte hade barnen flydde jag hemmet. Jag klarade inte att sitta ensam hemma i min lilla lagenhet ensam. Det kanndes bara konstigt att sitta pa mammatraffar och prata om senaste killen man dejtat, eller hur ensam jag kannde mig och hur sjukt laskigt det var att vara ENSAM. Nar alla andra satt dar med man och barn, villa och volvo. Dom forstod nog inte riktigt. Men det gor man ju inte nar man inte gatt igenom en sadan grej.

 

Jag har nu olika grupper av vanner, jag har kvar nagra  riktigt bra svenska mamma kompisar vi ses sporadiskt nu nar vi alla lever olika liv med jobb och barn som gar i olika skolor.

Sen har jag singel kopmisar och dom ar fran all over the place USA, Montenegro, Polen, Iran och Sverige. Vi gar ut och partar, dricker drinkar och altar killar. Men jag har svart att hitta engelska tjej kompisar. Dom ar svara att komma in pa livet,  som jag skrev innan dom har redan sin grupp.

Sen har jag lite gammla jobb komppisar fran mitt liv i city, och vanner som ar vanner till min kille. Men det ar en helt annan liga. Det ar sadana mammor som gick till baka till jobbet 2 veckor efter forlossningen och som hade maternity nurses. For er som bor i Sverige ar det en nanny som man har pa natten sa mamman ska fa sova, helt galet varfor skaffar men ens barn om man ALDRIG ar med dom.

Sa jag klagar inte jag har massvis med kompisar men for olika andamal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0