naglar, charity shopen, savoy och tartor...


Jag overlevde the holliday blues, som jag alltid far nar jag kommer hem.  For pa holliday ar det alltid perfekt. Men inte alltid lika rosa nar man kommer hem.

Jag har frossat i kungabrollopet. Det har varit helt hyseriskt. Men visst var hon vacker. Hon maste ha drommt om den dagen sen dom gick pa sin forsta dejt, det ar jag helt saker pa. Hennes syster Pippa Middelton ar anu snyggare och maste vara den hetaste singeltjejen i Europa for tillfallet.

Har haft tid att umgas med vanner jag inte satt pa lange, fixa naglarna. Jag far ju passa pa nu nar jag inte ar pa sjukhuset for dar ar nagelack ett NO NO.

Fyndat en massa fint pa varan lokal charity shop ett par fina vit skinskor fran Kathrein Hamnett for £30, en vit lang bo ho chick romantisk sommar kjol , och en ursnygg svart party klanning som jag vet att jag kommer anvanda hundra ganger.

Forra veckan hade jag lite plugg angest sa jag tillbringade torsdagen med att laga mat. Jag gjorde en tomat tarta med hembakad egen gjord puff pastry. Det kommer jag aldrig att gora igen det tog 4 timmar att gora den degen....!!!! Fyra timmar. Knapade aven ihop en glaserad sommar bartarta fran min Jan Hed kokbok. Ni vet ett sadant resept nar aggvitorna ska vispas separat, mjolet ska sikats och vandas, degen ska kylas, gelen ska kokas i 90 grader osv. Men den blev en succe pa varat brollopsparty som vi hade i fredags. Jag drack champagne fran 9.30- till kl 1.30 pa natten men vi hade sa roligt och mysigt.

 

I Lordags tog Mr Big mig till den nya resturangen pa Savoy och vi lunchade sa sjukt lyxigt. Jag at lobster bisque, jag maste alltid ata det om det finns pa menyn I love, ostron, och passion fruit suffle till efteratt. Hovmastaren kom ut after varan maincourse och ursaktade sig sa for tydligen hade min suffle fallit ihop sa dom var tvugna att baka en ny. Men sen fick jag en suffle som var perfecto direkt fran ugnen och  sedan drack vi lyxiga drinkar i deras amerikanska bar. Dar dom saljer  Havan club tilverkad pa CUBA innan fiddel. 4 cl kostar £250 men vi fick klamma lite pa flaskan... Han med en drink pa The Ritz, jag har faktiskt aldrig varit dar innan. Och jag vill inte ga dit igen . Hela stallet ar helt psykadeliskt kanns som en rysk bordell guld, rosa, marmor och valdigt konstigt.. Men Savouy undeeeeerbart.  Hade aven lite kandis spotting med trotta gaster som varit pa kunga brollop dagen innan...Avslutade kvallen med att ga pa teater sen taxi hem sa gar det nar man gar i hogklackat en heldag utan strumpbyxor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0