Vilken ar den basta bake sale kakan

Jag letar efter den ultimat bake sale kakan, jag har provat muffins, kanelbollar och chokladbollar. Men dom fattar defenetivt inte den svenska grejen och gora kanelbullar ar som att kasta parlor efter svin.  Fick det har tipset fran harliga Sara, nagon annan som har nagot tips...

Vill du också baka så är detta vad du behöver:
100g strösocker
100g florsocker
450g vetemjöl
1tsk vaniljsocker
2 ägg
200g smör

Mandel och chokladlinser att dekorera med

Och så här gör du:
Släng ner alla ingredienser till degen i en matberedare och rör ihop lite snabbt. Låt sedan degen vila i kylskåpet en timme eller mer. Kavla ut degen på mjölat bakbord och tryck ut rundlar, vi använde ett vanligt dricksglas. För över kakorna till en plåt med bakplåtspapper, forma runda bollar av deg till ögon, tryck fast ett par chokladlinseri bollarna och en mandel till näbb. På bilden jag inspirerades av var ugglans fötter gjorda med gaffelavtryck (se kakorna längst upp på översta bilden) men jag övergick till att göra fötter av chokladlinser i stället, tyckte det blev sötare i dubbel bemärkelse =)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Apple crumble cupcakes!

2011-09-07 @ 15:32:02
Postat av: Jess

Karlekskaka? Falsk tosca kaka? Silvia kaka? Alla latta o gora I langpanna oxa..

2011-09-07 @ 18:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0