Vecka 50


Yes ! sålde vår åkpåse till bugaboon för 62£ plus 7£ i porto.  Ny i affären kostar den 69£, folk är helt tokiga. Det var värt att sitta uppe och vänta på...

Söndag-tandgnissel
Idag har vi handlat dom sista julklapparna, pysslat lite och bestämmt att vi nog ska köpa hem en liten gran. Rakel har gått från att vara en snäll timid tjej som sommnar själv till värsta lilla rivjärnet som  vägrar sommna själv, och är allmänt kinkig på kvällarna. Men det är väl så att så fort man tror att man känner dom så ändrar dom på sina rutiner. Det är inte lätt att vara förälder. Fredrik lagade om inte annat en super god middag. Så nu är vi mätta och belåtna. Och passade Rakel så mamma fick ta ett bad, i lung och ro. Tack...

Lördag, En förkyld hemma dag
Är som sagt super förkyld. Så vi ska bara vara hemma idag. Kokade lite päronpure till Rakel i förmiddags. Och det var uppskattat. Hade tänkt att åka till svenskaffären och spana efter pepparkaksdeg, men det får bli en annan dag. fick paket från Cissi  i Singapore i morse spännande. Och en massa julkort, kul. Hon har sovit jätte knepigt i dag, dvs nästan ingenting alls. Vilket jag tror ledde till att hon blev lite lätt övertrött nu på kvällen. Sen har vi en liten teori om att det kanske är tänder på G. Hon gnor sig väldigt i munnen och är allmänt kinkig. Hur lång tid tar det innan dom är klara ? Tur att vi köpte bitringen i fredags för den har använts flitigt nu i kväll...

Fredag
I dag träffade vi Jenny & Leia i Hammersmith. Rakel fick en bitring. Eftersom hon nu suger och tuggar frenetiskt  på allt som kommer i hennes väg. Vilket får mig att tro att hon är hungrig hela tiden. Och det är hon inte. Idag skrek hon högt när jag försökte mata henne vid fel tillfälle. Bestämd liten dam det här. Men det är nog bara tänderna som är på väg. Hon sover mindre på dagarna. Vilket  har lett till att hon nu faktiskt sommnar runt tio tiden på kvällarna vilket är skönt. Jag och Jenny gick iaf hem till Malin, och där var det kyligt värre. Deras panna hade gått sönder så Malin hade fullt upp med att ringa olika hantverkare. Stackars Ruben såg ut som han var på kamping tripp. Han sov i mössa och flecce jacka i natt.
Fredrik var ute i går och kom hem ganska sent i går, så han var lite små trött i dag. Men trots detta lagade han frukost till mig i morse han är min hjälte. I. helgen ska vi nog bara vara hemma, håller på att bli riktigt förkyld igen. Och snart kommer farmor och farfar, vi längtar.

Rakel bloggar..

Rakel bloggar

mat
Torsdag

Vilken dag, först var vi ute hos Jenny och fixade med lite hemlisar inför julen. Ett riktigt lyckat projekt.  Rakel och Leia äter typ sammtidigt numera, men dom vägrar sova cordinerat. Så det är fullt ös hela tiden. Vi åkte hem vid 5 tiden, var hemma vid 6. Som tur var sov hon hela vägen hem.  Fredrik är ute på drinks i kväll. Så jag har haft fullt uppp minst sagt. Lagat middag, tvättat, gjort klart vårt julpyssel. Och sammtidigt försökt att underhålla den lilla damen. Som förhoppningsvis har sommnat nu. Hon fick lite gröt, nu på kvällen och det gillade hon. Läste Gina Ford boken i går. Och ska man följa alla hennes rutiner, då har man inget liv kvar.


P
appa har julpyntat mitt baby gym, så nu kan jag kolla på alla fina lampor, och känna lite julstämmning jag okså.

Onsdag
Idag åkte vi hem till Jenny, jag hade hittat en express buss som nästan går hem till dom. Den provade vi idag. Express skulle jag inte kalla det. Den tog 1 timme, (härifrån till Uxbridge) och då kom vi inte ens hela vägen fram. När jag åkte hem så tog jag tunnelbanan och då tog det ca 1 timme dörr till dörr. Men det är alltid intressant att åka buss och se sig omkring. Jag och Jenny gick en repa i shoppingcentret i Uxbridge, sen åkte vi hem till Jenny och kollade på Paradise hotell finalen. Härligt.
Leia har vuxit, och blivit en stor lite tjej. Rakel har inte varit så matglad i dag men det tog hon igen när vi kom hem. Jisses vad hon åt då. Hon badade med pappa och jag gjorde lax och potatis med sås. Enligt recept som jag fick av Nina W i bröllops present. Och det blev mega gott.. Annars inget nytt, fortfarande ratar hon flaskan. Men hon växer för varje dag som går. Hennes nya grej är att hon skrattar när man kitlar henne. Hur gulligt som  helst. Hon är väldigt med och alert och tar i grejer stoppar dom i munnen och suger på allt. Ps Idag kom Gina Fords weaning guide.. Intressant natt lektyr. DS


13/12 Lucia
Vaknade i morse kl 10. Tror vi har vänt lite på dygnet här. Men man får väl passa på så länge man är ledig. Idag har vi haft fullt upp, först var vi på mamma träff med alla svenska mammor. Jag åt så mycket knäck godis och lussekatter så att det sprutade ur öronen. Min kaka som jag hade bakat var omtyckt. Vi hade "secret santa" och jag fick 2 jätte fina fat från Habitat. Efter det så åkte vi iväg till IKEA i san AHLIN anda åkte vi såklart kommunalt. Det gick ganska bra, men det var lite struligt  när vi skulle byta buss. För vi var på väg att åka åt fel håll. Men tillslut blev det rätt. Vi genade genom ett litet buskage och kom på så sätt ut på parkeringen. (ingenting är omöjligt)
Väl inne på IKEA mötte vi Elin som bjöd på smaskig middag. Och köre oss hela vägen hem. TACK!
Vi har nu handlat all jul mat inför julafton, julmust, ost, sill, rom, pepparkakor och en massa annat gott. I morgon ska vi åka till Uxbridge och träffa Jenny och Leia.  Det enda som jag inte har nu är pepparkaksdeg och formar. Så om det är nån som vill skicka en pepparkaksform till mig på posten, så blir jag glad ;)



Måndag
Bara hemma idag, jag lagade fiskgrätäng till middag. Jag håller på med min middagsturne för tillfället. Fredrik tröttnade på att alltid laga middag och jag klandrar honom inte.

Kommentarer
Postat av: elle

mmeeen åååh vad söt du är baby rakel.. saknar er puss ..

2005-12-13 @ 11:23:06
Postat av: Nina W

Hej vännen! Nu saknar jag er såååå mycket! Har fått ledigt den 19/1, visst var det den torsdagen vi pratade om!? Kan ju flexa lite på onsdagen oxå - så att jag kan gosa så mycket som möjligt. TREVLIG LUCIA! Kram på er!

2005-12-13 @ 18:25:02
Postat av: Malin Ahlin

Det var torsdagen som vi hade bokat för dig toppen, då ses vi snart. kraaaam

2005-12-13 @ 23:58:44
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Jenny och Leia

Hej lilla söta kladd-unge! Jösses vad ni haft fullt upp, Leia har mest sovit. Hon var ganska slut efter dagens strapatser... Vad söt hon är när hon äter, kan bara tänka mig vad som komma skall... Tur att man inte har heltäckningsmatta där man äter! Vi ses imorgon, nu är det dags att gå och lägga sig. Puss och kram, Jenny och Leia.

2005-12-15 @ 23:34:31
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Nina L

Åh vad söt hon var då med gröt i hela ansiktet! Ser fram emot när ni kommer och hälsar på i januari, då ska vi äta gröt! Kram, Nina L

2005-12-16 @ 13:22:44
Postat av: Leia

Hej Rakel! Min mamma tror att jag också håller på att få tänder för visst är det väl skönt att gnugga sig i munnen konstant? Det är jätte skönt när mamma och pappa gnuggar med sina fingrar på tandköttet! Det kan ta ett tag att få tänder och vissa märker knappt av det... Du har ju trots allt inte varit ett dugg gnällig på 3,5 månad så du har lite att ta igen : ) Visst har jag ett fint gym, lika fint som ditt... Puss och kram, Leia.

2005-12-18 @ 02:07:43
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Jenny

Tjena! Såg din kommentar på min blogg, vi åker gärna till svenska affären men det passar nog bättre på tisdag än imorgon... Fast vi kan väl höras imorgon när vi vaknat så kan vi se! Kram Jenny och Leia.

2005-12-18 @ 19:23:04
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Rakel

Tisdag eller Måndag funkar bra vilket som. Vi hörs i morgon, kram

2005-12-18 @ 22:40:33
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Malin Rentner

Hejsan tjejer!

Va fint Rakel har det i sitt gym, inte pjåkigt. Värmen är tillbaka och vi njuter i fulla drag, utöver det så har inte denna veckan heller börjat så bra. Fick punka på däcket idag och jag fick nästan lyfta barnvagnen hem eftersom jag bara hade 2 hjul kvar.....när jag tänkte att värre än så här kan det ju inte bli, då sket en duva mig i håret! Ursäkta, vem är det som jag har upprört så otroligt för att ha denna osannolika otur?? Känns genast mycket bättre nu när jag skrivit av mig lite :) Ska fortsätta packa och sedan ska bubbe få baby rice ikväll, mums mums. Bamsekram till hela familjen Ahlin, ha en urgo jul och nyår. Längtar tills vi ses i 2006! Kramisar Malin & Ruben

2005-12-19 @ 17:50:35
Postat av: Nina W

Nu är det exakt en månad kvar till jag får pussa på Rakel!!!!

2005-12-19 @ 19:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0