Äntligen har jag gått till tandläkaren

I dag har jag varit hos tandläkaren. Jag hatar att gå dit och har varit hur nojig som helst innan. Men det gick super bra. Han såg ut som David Batra med stora tjocka  svarta glasögon, och kom från Malmö. Jag hade ett litet litet hål. Som han lagade.  Men nästan ingen tandsten. Och han tyckte det såg bra ut.

Det jag inte riktigt fattar är att här går man gratis till tandläkaren när man är gravid och året efter men det är inom något som kallas NHS. (typ kommunalsjukvård)  Så i dag så betalade jag ingenting för själva besöket, tandstensborttagningen. Men när han skulle laga själva hållet. Så förklarade Sanjev (tandläkaren) att det finns två sätt att göra det på antingen som NHS patient och då lagar dom det med amalgan och då är det gratis, eller privat och då blir det lagat med vit fyllning. Och självklart vill jag inte ha amalgan fyllning. Så jag betalade. Men är det inte konstigt. Efteråt fick man gå in på hans kontor och så tog han fram lilla kassaskrinet och så betalade jag. Vi skrattade båda två det känns liksom inte riktigt på riktigt. Men han var super gullig. Så detvar värt varenda krona. Och mitt hål som jag hade berodde inte på att jag inte hade skött mina tänder utan på en gammal lagning som inte hade gjorts ordentligt. Så det kändes okså super skönt att höra.
Efter den pärsen har jag inte gjort så mycket mera i dag.

Rakel sov hela natten i natt, jippie

Kommentarer
Postat av: Nina W

Du kan va stolt Malin! Kan förstå att det är skönt att ha det där med Tandis överstökat! Man tjänar tydligen riktigt bra som tandläkare i England, kanske det beror på "lilla kassaskrinet" ;)
KRAM

2005-11-08 @ 18:06:45
Postat av: Malin

JO det är möjligt. Snart är jag i sverige tjho. Kram

2005-11-08 @ 18:19:59
URL: http://mamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0