Closer- en riktigt bra TV serie


rakel chewie

I dag har vi haft en extremt soft dag. Rakel sov tillhalv nio i morse sen har vi bara  varit hemma och myst. Kollade på Closer på DVD den är så himmla bra den serien. Tyvärr sommnade jag i andra avsnittet som vanligt. Men den är bra. Jag älskar att ha TV serier på DVD. Jag har dessutom fortfarande hela säsong 6 av sex and the city kvar att kolla på. 

Ska väl masa oss ut på eftermiddagen och köpa lite födelsedags kort. Jag älskar att köpa kort i det här landet det finns så mycket finnt att välja på. Nästa söndag är det farsdag.

Min symaskin har nu blivti upppackad så i morgon ska jag köpa lite tyg och sy "julkuddar" Fredrik tycker nog att jag är llite halv knäpp. Men jag tycker inte att man kan ha rosa blommiga kuddar i soffan på julen. Jag fantiserar om mosgröna och röda kuddar helst i sammet, men det får väl bli nån slags plysh budget.
Men det går bra det okså. Och man kan inte direkt möblera om i den här lgh. Och vi har inga gardiner att byta så då får jag väl roa mig med att byta kuddfodral. Och med tanke på vilken familj jag kommer i från där man byter färg på väggarna och rum med varandra sisådär varannan helg. Så borde han förstå att jag inte kan ha samma kuddfodral i mera en 2 månader. Fast på ett sätt är det ganska skönt att man inte får borra och sätta upp en massa saker i den här lgh. För då har vi inte ens en val möjlighet. Upptäckte i går att det ser ut som om det är nån slags vatten läcka i ena hörnet i Rakels rum. Det är fuktfläckar uppe i taket.  Dom bygger hus så illa i det här landet. Jag är bara glad att det inte är mitt. Vi har ingen ventilation i hela lgh och ingen fläkt i badrummet. Det tar 300 år för saker att torka här.

3 November
I dag har jag förutom varit duktig och bokat tandläkar tid varit och ätit lunch med Elin på Gourmeburger Kitchen. Se det var väl tur att jag gjorde dom där sittupsen i morse. Lika trevligt som alltid.

Det har varit riktigt dåligt väder här i dag. Super blåsigt och regnigt. Men fortfarande ganska varmt.

Hade Angel och Nadia över på middag,  Deras bebis kommer den 25 november. Så jag lånade ut den lilla bruna POP som vi fick av Nina samt ett par svarta byxor och en vit och svart randig topp som hon fick av farmor. ( Dom ska få en liten kille) Men när jag såg dom där små kläderna igen så kan man knappt först att Rakel varit så liten.  Vi har stor städat här hemma och nu känns det verkligen som att saker börjar komma på sin plats. Fredrik gjorde köttbullar och potatismos. Och jag bakade faktiskt äppelpaj. Så jag har känt mig riktigt hemmfruaktig i dag. Rakel sommnade vid 7 för att vakna vid 8  och då lätt vi henne vara upp till följd av att hon nu ligger i sin säng och gnäller för hon är övertrött. Så jag har satt mig i sängen med min laptopp vickar på hennes insats med vänstra handen och skriver pekfingervals med högra samtidigt.  Men kanske sover hon gott hela natten efter det här lilla äventyret man vet aldrig. Nej nu måste jag sluta


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja husen ar verkligen katastrof i det har landet!! Fika pa sondag later bra. Lycka till med kuddfodralen!!

2005-11-04 @ 16:56:07
URL: http://elinboork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0