Lördag /Söndag 12-13 November

Söndag
Rakel ; Nu  mamma packat ner alla mina grejer, det blev visst ganska mycket.  Och i morgon bär det av till Sverige. Ska bli skönt att andas lite frisk luft och får träffa morfar mormor farmor och farfar. Och alla mammas kompisar.

Min kompis Ruben han älskar sin nappflaska men jag har fortfarande inte riktigt fattat galoppen. Trots att mamma och pappa dessutom köpt en ny flaska. Men vi övar. Idag var vi ute och gick och då hämtade vi ett startpaket på boots, för mamma har gått med i nån mammaklubb där och då fick hon en flaska till.  Men jag funderar på att vägra äta flaska för då kanske jag får äta riktig mat snart istället. Och jag har förstått att min pappa är en riktig hejare på matlagning. Han driver visst en hel liten resturang här till mamma. Mamma hade ett litet fetto utbrott i dag (hon tycker hon är lite fet)  Men jag tycker att hon är super fin.

Pappa handlade en R2-D2 på burgerking till mig i dag, som var en liten vattenspruta. Så den lekte vi med i dag när vi badade ihop. Jag har lekt med pappa mest hela dagen i dag. Man måste ju passa på innan man åker härifrån. Det är trist att han inte kan följa med, kommer att sakna honom så. Sen har dom äntligen köpt en ny ljusgirlang till sovrummet så jag har något fint att kolla på. Den med fjärilarna var visst slut men jag gillar den här ny lika bra.

Jag har börjat med en ny grej som jag tror gör mina föäldrar lite galna, jag sommnar kl 7 när mamma matar mig. Sen vaknar jag efter 30 min. Just som dom tror att jag sommnat gott. Och sen är jag jätte pigg och glad. Oftast så fattar dom att jag vill komma upp då. Och sen sommnar jag för kvällen vid 9 tiden. Dom är lite tröga. Jag sover ju hela nätterna nu, och då kan man inte gå och lägga sig kl 7 som en annan barn rumpa.  Det var nog allt för i dag,
Ps, mina kompisar som har bloggar dom får en massa roliga kommentarer från sina kompisar och släktingar, men ni kanske tycker det är jätte tråkigt att läsa om mina mat och sov tider. Men ni förstår det händer inte så mycket annat här. För ni har väl inte glömt bort mig ;)
hejhopp
Lördag

Fredrik lagade mumsiga pannkakor till frukost i dag. Det finns ingen som lagar mat som Fredrik.

Sen började vi kolla på en super dålig film vi somnade till allihoppa. Efter det bestämmde vi oss för att gå ut  och dra Rakel i barnstolen, hon tyckte nog det var ganska kul men sen sommnade hon, och då gick vi och handlade mat. Och en ny nappflaska som vi fick rekomenderade i går av märket NUCK.
Vi har nu givetvis provat den. Och att säga att hon äter är en lögn. Men i dag farsvann det hur som helst 70ml, ur flaskan men jag tror nog hon dreglade ur det mesta. Men hon tycker ju att det är lika kul fortfarande. Men det känns som att hon kommer att ha lättare att lära sig med den här pipen. Vi får väl se.

Efter bad och matningsförsök fick Rakel kolla på Baby Einstein/ Van gogh. Medans vi åt middag. Det är  en DVD som familjen Parker lånade ut till oss med stora lov ord i går kväll. Tydligen så bara äääälskar barnen det. Vi var väl lite skeptiska Fredrik tyckte mest det lät som hissmusik. Men Rakel var som förtrollad. Helt otroligt. Hon sparkade dreglade och jollrade  och skrek högt. Och även vi var som förtrollande det var helt otroligt att se, alltså av Rakel. Svårt att förklara vad som är på själva DVDn men klassiks musik, surrealistiska bilder starka färger och bebisar.  Sen sommnade hon ganska gott efter det. I morgon ska vi packa och sen bär det av till Sverige på måndag. Vi längtar. Det ska bli så mysigt att få träffa er. Det tycker Rakel okså det är jag helt säker på.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Det ar inte alls trist att lasa, vet du vad! Speciellt inte nar jag bara lyckas fa rapporter av din mamma sadar en var trejde vecka, for att det ar sa korigt med tidsskillnader och sa! Ha det sa bra idag (mandag). Kramar och trevlig resa!

2005-11-14 @ 09:36:11
Postat av: Jenny

Rakel, du måste lära Leia hur man gör när man sover hela natten! Du är så duktig du, men Leia vaknar typ var tredje timme fortfarande! Du kan väl snacka lite med henne sen när jag och Malin har vår Paradis hotel dag (vilken jag längtar efter)... Vågar inte gå in och läsa svenska tidningar på nätet för jag är så rädd att få se något i förväg. Ha det så jätte bra i Sverige så ses vi när ni kommer tillbaka!
Stor kram!

2005-11-14 @ 11:33:16
Postat av: Malin Rentner

Gulliga Rakel! Jag tycker hon är en riktig stjärna som sover hela nätterna. Instämmer med Jenny, Rakel borde ta sig ett snack med Ruben också så han lär sig och sova hela nätterna också. Ha det toppen i Sverige. Njut! P.S. Ruben hälsar och säger att Rakels mamma är hur snygg som helst, ingen anledning och få F utbrott!! Kramis på er.

2005-11-15 @ 09:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0