22-24/10



24/10
I dag har vi en riktig hemma mys dag. I morse var vi hos doktorn hur smidigt som helst. Jag tycker nämligen att hon har nyst så himmla mycket så jag ringde dit i morse. Och då sa dom att det var bara att komma. Så jag gick dit, trodde jag skulle få vänta i en timme. Men jag fick komma in på en gång. Så det hela tog nog 15 min inkl att vi tog oss dit och hem. Och självklart var det ingen fara med henne. Nu ligger hon och sover.  Och jag sitter här och pysslar lite. Helt underbart att göra ingenting. Hon sov gott hela natten i natt igen helt underbart. Hoppas hoppas det håller i sig..

23/10

läggdags

Hej hopp i dag har vi varit på Baby show. En jätte stor mässa med bara bebis saker. Herrugud vad massa grejer. Rakel hon sov hela tiden när vi var där hon blev väll trött av bara grejen.
Men jag och Fredrik hade ganska kul och plockade alla gratis prover vi kom åt. Eller jag tyckte det var skit kul, och Fredrik var en underbar man
Vi har nu även inhandlat en blöjhink, en fin skallra på rea, nån slags bit ring tills när hon får tänder. Två fina mössor som passar (alla hennes mössor är nämligen förstora eller för små.) 2 muggar, Fredrik är väldigt inne på mat biten.  Sen har vi hur mycket våt servetter, blöjprover och tvättmedel med oss som helst hem.

Jag tror vi fyndade lite det var ju sista dagen och dom hade en massa saker på rea. Jag suktade lite på  www.nameclothing.co.uk jätte fina grejer..

Nu ska vi äta mysig söndags middag, lill tjejen sover helt uttmattad efter dagens övning.

Min gud far

22/10
Även i natt så sov jag hela natten, kanske är det inte en tillfällighet. Jag tror mamma och pappa bara hade tänkt vara hemma och mysa hela dagen i dag. Men sen ringde min gudfar och ville äta  lunch och då säger man ju inte nej.  Så vi var ute och hade lite Lördags brunch och sen följde lilla Anoushka med oss hem själv.  Hon passade mig så bra. Bytte blöja på mig och valde  vad jag skulle sätta på mig.  Det var riktigt kul. Hon ville även prova mitt baby gym men jag tyckte nog att hon var lite stor. Lite senare så kom hennes pappa och hämtade upp henne.

Mamma och pappa stor städade i dag det behövdes.
Sen när vi skulle lägga oss så tyckte nog mamma att jag var lite varm 37.9 hade jag då. Men det är ingen fara  med mig mamma har kollat tempen två gånger efter dess och sist hade jag 36.7 så nu har hon kanske lite orolig att jag är för kall ist. hi hi.  Men jag har haft lite hosta typ 3 gånger idag. Pappa tror förstås att det är för att det är kallt i sovrummet. Och så kanske det är. Mamma har iaf lovat att hon ska sy gardiner så att det inte drar så mycket på mig när jag sover.  På BVC här säger dom att det ska vara mellan 15-18 grader i rummet. Det kan väl inte stämma, då måste man ju ha overall... eller ?

Nu har jag sommnat sött för natten kanske.. Och pappa har matat mig med flaska. Och jag har verkligen fattat galoppen nu.  Och det är skönt nu kan mamma gå ut och festa. Men jag vill inte ligga i pappas knä när han matar mig utan vill helst ligga själv i sängen.. Och hålla pappa i handen. Jag är lite knepig ibland.

 god natt

Kommentarer
Postat av: Nina P

Åh, det ser så mysigt ut så att man nästan smäller av. Inte alls avundsjuk...

2005-10-25 @ 10:45:47
Postat av: Malin Rentner

Jag vill oxå vara med och mysa!! Rakel är ju bara hur söt och charmig som helst. Ett riktigt solsken till unge ;) Ha det så bra hemma idag. Kram Malin och Bubbe

2005-10-25 @ 12:21:39
URL: http://malinrentner.blogg.se
Postat av: Elle

aawww vad mysigt jag vill med!
Jag är helt förälskad i lilla rakel tror jag ..
Själv sitter jag med alla barnen på jobbet dom står runt mig och tycker att rakel är super söt.

2005-10-26 @ 09:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0