Vaccination, mammaträff och blomsprutor

2005-10-17
 I dag har vi haft fullt upp. I morse så fick hon sin första vaccination. Hon som skulle göra det var sjuk så dom hade plockat in en vikarie. Så när vi kom dit var vänt rummet fullt med små bebisar. Och vi fika vänta en timme för att allt var försenat.  Det var lite ångest att höra på alla bebisar som gick in i det lilla rummet och skrek och kom ut och var röda i synen. Rakel skrek så klart mest av alla. Men inte av sprutan utan för att jag var stirrig och satte på henne tröjan fel. Hon har kommit in  en period när hon hatar att ta av och på sig kläderna. Alla andra mammor såg helt skräckslagna ut när vi kom ut..

Efter det gick vi hem och städade lite, fick i väg lite mejl. Hängde lite tvätt. Jag och Fredrik har stora disskusioner om vad som är skåpstorrt. Fredrik tycker det ska vara SNUS TORRT och jag tycker det räcker med torrt. Kan kläder mögla ?  Men jag ska inte klaga jag har ju min egna lilla kock här hemma..

Efter det så sprang vi i väg på mamma träff på Blue kangaroo ( ett helt vansinnigt ställe gigantiskt fika ställe där man sammtidigt som man äter kan lämna in sina barn i stora lekhagar, ni kan ju tänka er ljudnivån. )   Rakel var där i mot  lite trött om det berodde på sprutan eller att jag hade tryckt i henne lite för mycket  alvedon innan vet jag inte. Här rekomenderar dom nämligen att man ger dom lite calpol (alvedon med jordgubbsmak, dock sockerfri  jacki äckligt) innan för att förebygga feber.
Men jag läste fel så hon fick nog lite mycket... Hon piggnade till på em iaf. Så det var nog ingen större fara. När vi åkte hem tog jag bussen åt fel håll och hamnade i Barnes.

Jag tror inte att jag någonsin kommer att sluta förvånas över hur knäppa folk är när dom åker buss. Dom flyttar ju inte på sig.

 Nu har hon badat och sover. Hon älskar när jag sitter med henne i badet, Fredrik på badkarskanten och sprutar vatten på henne med blomsprutan sammtidigt som Enya ska spelas på hög nivå.  Fråga mig inte hur vi kom på allt det där men hon sover bra till Enya. Och hon älskar blomsprutan.

Det var nog allt för i dag kram

Kommentarer
Postat av: Nina L

Nejmen vad gulligt med vattensprutan! Jag kanske får spruta lite vatten när jag kommer och hälsar på. Åker till Wien om några timmar. Ska bli ok. Kram (och pussar till Rakel)

2005-10-18 @ 17:21:36
Postat av: Malin

Ha det så trevligt i Wien och flyg försiktigt det är klart att du får låna blomsprutan när du kommer hit kram Malin

2005-10-18 @ 21:17:38
URL: http://mamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0