Äntligen hemma

flytt
Rakel har flyttat in i sitt nya hem..

Lika roligt som det var att åka till Sverige lika skönt var det att komma hem. Vår resa började bra, Rakel charmade hela planet skrattade och var så glad när vi åkte till Stockholm. Vår turne började hos Mormor och Morfar i TRÅNGSUND. När vi kom fram var tyvärr mormor sjuk, och bilen som stod nere vid stationen hade blivit av med sin nummer plåtar. (Allt detta pga biltullarna) Men det var mysigt att träffa hela familjen. Mats hade till och med grävt fram min gammla barnstol i förrådet till Rakel.

Söndagen tillbringade vi på Huddingen polisstation med att anmäla dom stulna bilplåtarna, och sen åkte vi till ICA MAXI min stor favorit. Det känns som att man nu har det bästa av två världar som när man åker utomlands och tycker det är kul att gå i mataffärer så känns det att komma hem. Det är KUL att gå på ICA MAXI och kolla in alla grejer. Vi köpte en massa svenskbarnmat , som Rakel självklart inte åt, men mer om det sedan.

Måndag och Tisdag fixade och förberedde vi lite inför Christinas 60års fest. Jag träffade Nina P som jag inte träffat sen i Augusti hon är utbildad butiksdekoratör och har presis startat eget företag, jag vill okså göra min egna grej vet inte vad ännu. Man kan ju inte plugga för pluggandet skull. Vi var på BVC Rakel väger 8 kg, vilket är lite lite och är 71 cm lång vilket är lite långt. Men det som var skönt var att BVC tanten sa att vissa barn inte äter purer utan bara gillar plock mat och att det brukar bli bättre när dom får tänder. Och kan äta mera själva. Rakel faller nog under den kategorien.  Hon äter bra, hon älskar mat men bara inte barnmatspure, utan riktig mat. Så det vill till att man är lite mera påhittig helt enkelt.

På Onsdagen fyllde Christina år och det var jui faktiskt därför vi åkte till Stockholm, vi började dagen med att äta lunch på Sturehof, Rakel sov sig igenom hela lunch rusningen vilket var skönt så vi andra fick äta i lugn och ro. Hon vaknade lagom till desserten och mumsade sedan glatt i sig en chokladpannacotta med Kaffelatte (hon älskar kaffe). Sen gick  vi på stan med Christina medans Fredrik var hemma och förtberedde middagen. Vi hade bjudit in lite vänner till Christina men det visste hon inte om. Även om hon säkert förstod att något var i görningen. Så kl 7 kom alla gäster och Fredrik hade lagat en helt underbar middag (skulle kunna skriva super men efter som jag använder det ordet hela tiden försöker jag bättra mig) Vi hade en väldigt trevlig och rolig kväll.

klänning

Resten av veckan ägnades åt att träffa kompisar vara med familjen och shopping, Både Rakel och Fredrik har i prinsip fått en helt ny vår garderob av farmor, och det välbehövt i båda fallen. Själv köpte jag en ny foundation från Channel. och jag måste säga bättre foundation har jag aldrig haft. Så den rekomenderar jag verkligen.  I Lördags åkte vi hem, Elin kom och hämtade oss vilket var så skönt, väl hemma upptäckte vi att hon fyllt vår tomma kyl med frukostmat. Tack snälla snälla Elin.

Rakel sov hela natten i sin säng, så även hon tyckte nog att det var skönt att vara hemma. Det har blivit många sena kvällar för henne i Sverige.

Idag ska vi bara vara hemma och plocka med våra grejer. Vi har så smått börjat packa inför vår flytt och på torsdag kommer Nina och Jonas så det är fullt upp.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej och välkomna hem! Skönt att ni har haft det bra där hemma i kalla sverige! Nu ska vi snart åka ut till Heathrow och jag har lite resfeber... Leia är lugn som en filbunke och har som vanligt ätit en massa så hon är förberedd för den långa resan! Försök att inte noja för Rakels matvägran, hon kommer säkert komma igång snart när hon inser hur gott det är med mat... Testa burkmaten här, Leia älskar den. Den från 7 månader är det ganska stora bitar i som Leia gillar att sitta och tugga på. Ha det så bra så hörs vi när vi kommer tillbaka! Kram!

2006-04-09 @ 12:31:42
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0