Påskhelgen med frieri och allt !!!!



Nina med Rakel på British museum, Rakel i Londoneye, Rakel med mamma och pappa utanför sitt nya hem, Nina och Jonas på ett regnigt carnabystreet

I Torsdags kväll kom Nina och Jonas hit, Rakel hade blivit förkyld och varit uppe hela natten hon blir alltid sjuk så fort vi får gäster. Vi gick och la oss tidigt för vi hade ett digert program att beta av ender fredagen. Kl 9 åkte vi in till stan, gick genom SOHO  via Carnabystreet, ner till Piccadillycircus, Trafalgarsquare, Leicestersquare,  vidare genom St jamespark  till Buckinghampalace (som jag inte sett sen jag var typ 15 och var här med pappa). För att sen promenera över Towerbridge och leta oss fram tillImperial War museum, för att avsluta dagen med London Eye. Sen middag på gourmeburger kitchen.
På förmiddagen regnade det men lagom till vi kom till Buckingham så sprack solen upp och det blev varmt. Det var riktigt roligt att turista och se saker man inte ser annars. det blev många "photo opportunities".
London Eye var lite läskigt väldigt högt, men det hade varit roligare om man hade haft en guide som pekade ut vad som vad var. Vi hade bokat biljetter innan men kön, till själva ögat var så lång så lång. Rakel var glad alla 12 timmar som hon satt i vagnen den dagen..

På lördagen gick jag Nina och Rakel upp lite tidigare och åkte in till stan, Jonas var hemma med Fredrik  och vilade fötterna och kollade på film. Nina shoppade lite nya kläder och jag och Rakel var smakråd. Sen möttes Nina och Jonas vid Hyde park, Jonas ville ha lite egen tid med Nina. Så vi åkte hem och förberede påsak middagen och medans vi kokade ägg så friade Jonas till Nina i Hydepark!!!!!!!! så romatiskt på påskafton och allt... Så nu får jag vara brudtärna igen.. det ska bli så roligt, både att vara brudtärna och att Nina och jonas ska gifta sig.

Söndag  tog vi det ganska lungt efter en minst sagt innehållsrik helg. Fredrik kände sig små sjuk och stannade hemma och vi åkte ner på stan och gick på Brittishmuseum, där jag heller inte varit innan. Jonas är intresserad av historia dessutom var alla affärer stängda. Så det blev lite kultur istället.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Nina, Jattegrattis!!!!
Superkul, jag hoppas ni bubblar med varrus och en massa harliga kanslor bada tva!

Forlat att jag tar detta pa Malins blogg, men jag har inte kvar din e-mail sedan jag slutade pa mitt forra jobb...

Stora kramar,
Cissi

2006-04-17 @ 16:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0