Vecka 17 Sista veckan på Coninghamroad

Torsdag idag ska vi flyttstäda, Sigrid kommer hit kl 12 och passar Rakel. Kul med barnvakt för att kunna städa. Och i kväll flyttar vi ut. Så det kanske blir lite si och så med bloggandet och mejlandet framöver få se vad vi har för uppkoppling.

Onsdag, Idag var det drama här på morgonen. Det var en kvinna som hade gjort en massa konstverk som såg ut som bomber som hon hade placerat ut i Hammersmith. Och pga detta så spärrade dom av den stora gatan utanför oss Goldhawkroad, hela Shepardsbush och Hammersmith i typ 2 timmar. När jag gick ut vid 10 visste jag ingenting om det här utan det stod bara horder av människor och väntade på bussar, och det pratades om Bomber. Men vår lokala grönsaksförsäljare visste så klart vad som hade hänt. Så ingen fara men väldigt korkat av den där kvinnan. Och lite läskigt innan man  visste var det var. Träffade Sigrid i Hydepark, Rakel fick gunga lite och vi hade picnic i gröngräset. Sen visade jag Siggan Nottinghill så hon kan guida storasyster när hon kommer hit.

Tisdag, Idag har det varit full rulle. I morse var vi på CafeNero i Fullham på mammaträff med min andra mammagrupp, mycket trevligt träffade en massa ny roliga ansikten. Efter det tog jag och Viveka bussen till Svenskakyrkan. Efter kyrkan blev det en liten detour till Svenskaffären, så messsmör, frikadeller, falukorv och makaroner fick följa med oss hem,.Till middag idag blev det falukorv och snabbmakaroner. Falukorven gick minst sagt hem hos vår lilla prinsessa men det är väl inte för inte som det kallas barnmat.

Leia och Rakel gungar

Måndag, Nu har vi varit på mamma träff, gick hela vägen från oss till Queenspark det tog lite över en timme så det blev bra med motion idag okså. Det var kul att träffa alla dom andra mammorna det var ett tag sen sist. Rakel gungade och kollade på djuren dom har kaniner, tuppar, hönor och getter där. Tuppen var nog roligast att span på.
Nu är bilen tillbaka lämmnad vilket känns väldigt skönt. Rakel har ätit frukost och hunnit med att bada i diskhon. Rakel tyckte  att det var riktigt kul att sitta där och plaska. (Kanske är det genetiskt för jag vet att jag
kunde sitta i timmar och "diska" kanske var det likadant med pappa?)

 



Kommentarer
Postat av: malin

Om man trycker på bilderna blir dom större men det vet ni väl redan ?

2006-04-24 @ 22:10:53
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tjenare! Om ni har tråkigt imorgon så hör av er så kan vi väl hitta på något kul? Om det är fint väder kan vi väl ta en promenad, annars kan vi väl träffas och ta en fika eller nåt... Kram Jenny.

2006-04-26 @ 19:36:00
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: nathalie

jag tycker din blogg är mycket rolig att läsa, jag slumpade fram den och den är uppskattad verkligen

2006-05-01 @ 21:57:49
URL: http://nathalievollbrecht.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0