Vecka 7 - Nu är det slut på inskolningen

Fredrik är fortfarande dålig, får snart panik för nu har jag varit inne hela helgen. Men vad ska jag ut och göra. Rakel är dom kladdiga kexens okrönta drottning. Min purer är så där, men doppar man kexen i dom så går det ner. Ja det är presis så där kladdig som ni tror att det är. Till lunch i dag har hon ätit, ett kladdigt kex, en skiva ost (det gillade hon verkligen) lite pure.



Helgen

Magsjukan var defenetivt ingen matförgiftning för nu har både Malin, Mattias, Jag och nu slutligen Fredrik haft det. Dom enda som verkade klara sig var barnen. Det började i går kväll för Fredrik så han gick och la sig och har nu 24 timmar senare kommit ut ur sovrummet 3 kilo lättare, stackare. Jag och Rakel har försökt roa oss på bästa sätt hemma idag, kollade på OS gjorde lite nya pureer (hur stavas det ? en pure flera purer ???) blåbär/päron och en underbar kycklingpure som jag lätt kan äta upp själv om hon inte gillar den.
Vad ska man göra när man bara är hemma en hel dag. Vad gör folk ?  Själv diskade jag typ tre gånger, tvättade lite och var med Rakel så klart.  Men vad mera gör man när man bara "pysslar lite" Just nu sorterar Fredrik alla starwars grejer, Rakel sitter i babysittern och kollar på. Hon verkar tycka det är ganska kul.

Fredag
Efter som jag är en tjej som gillar att göra massa olika saker samtidigt så försökte jag i morse kl 07.30 sätta på en maskin samtidigt som jag gjorde frukost samtidigt som jag säkert gjorde någonting annat okså.
Det brukar gå bra. Men i morse så  resulterade det  i att jag tappade tvättmedlet på golvet. Och eftersom vår dotter och hennes nya kompis numera slickar golvet vi går på så kändes det inte så frächt. (kanske aldrig är så frächt att dom slickar på golvet) Så jag bestämde mig för att väcka min man med orden, "jag spillde torka upp tvättmedlet på golvet nu, jag tar Rakel hon gråter". Det skulle jag inte gjort, kanske inte direkt det uppvaknandet man vill ha. Han har varit sur som ättika hela dan så jag fick mitt straff. Vi sover numera första halvan i ett varmt vardagsrum på bäddsoffan, när Rakel vaknar kl 5 går jag in till henne ammar, och sen sommnar vi om i ett svalt sovrum båda två. Fredrik sover vidare i bastun. På så sätt får alla som dom vill nästan. Helst skulle jag vilja sova med man och barn i ett svalt sovrum hela natten. Kanske till sommaren.
Fredrik gick med Rakel till BVC i dag och sharmade alla engelska mammor Rakel
Vägde 7.890 kg och var 69 cm lång


Ush ush vaknade i natt av att hela havet stormade, mådde så illa. Ungefär som när man varit ute, fått i sig lite för mycket, går och lägger sig och det bara snurrar. Knappt för att jag kommer ihåg känslan. Men jag tror att det känndes så. Så idag har vi bara varit hemma. Ruben fick vara hos sin kusin, jag har sovit och Rakel har lekt med sin pappa. VIlket förstås innefattade en femrätters lunch för lill stumpan. Jag tror hon gillade blåbären, lingonsylten, och tortellinin. Hon har nog fått smaka på allt som vi har hemma i kylen.

Igår var jag och barnen i Fullham och hälsade på Viveka, gick hela vägen dit. Vilket var helt ok förutom att jag tog världens knäppast väg. Hollandpark road som är trafikerad som en motorväg, inte så kul promenad väg. Sen gick vi igen om en kyrkogård, gravarna låg nästan på varandra, alla hade jätte stora kors, och statyer med änglar och annat krams. En del hade till och med små hus över sig. Ganska sjukt att bygga ett sånt jätte monument över sig själv, man är ju död vad spelar det för roll? Vissa delar var avstängda för marken var så dålig och gropig så dom var väll rädd att man skulle trilla ner. Mitt i parken mötte vi en riktig knäpp farbror som började prata om barn, cypresser allt möjligt jox. Kändes lite som i en film, att gå där med två små barn på en kyrkogård och så en knäpp gubbe.  Men jag var så trevlig jag kunde altid lär man sig någonting nytt innan jag fortsatte vidare.

Tisdag
- Happy Valentine, Sitter här och smuttar på ett glas vin efter en hård dag på jobbet. Fredrik står i köket och gör gratinerad hummer. Det kunde vara värre..
Ja då var det dags för sanningens minut kl 8.00 var dom här, Malin nyfönad, sminkad och i fina jobb kläder, själv stod man där i sina trasig jeans och en t-shirt. Lite avunndsjuk tänk att få gå till jobbet, och få ha "jobb kläder". Har gått på stan i dag och suktat på fina kostymer, men man kan inte ha allt.
Men jag ska inte klaga jag har ju det fantastiska nöjet att bli underhållen hela dagarna av dom små terroristerna. Dagen till ära fick jag redan på att lill Rubbe har slutat med napp, (mamma mia hur ska det här gå, kände hur svetten började rinna längst ryggen) Nej skämt och sido det gick toppen. Lite kingit när det skulle sovas bara, men  som tur är har vi vagnen.  En bra sido effekt av  projekt napp avänjning är  att Rakel okså varit nappfri hela dagen. Förutom när hon sov då  fuskade vi men det såg inte Rubbe bubbe.



I morgon börjar allvaret, det är slut på sötebrödsdagarna och Rubens inskolning. Nu är det på riktigt.  Ska bli intressant att se hur veckan går men jag tror det kommer att gå bra.

Rakel övar på att sommna i egen säng. (Hon har kunnat men har glömt bort lite) Hon vill nämligen helst av allt att man ligger brevid henne i vår säng och gosar med alla kuddar. Men nu har hon fått en egen kudde att gosa med. Här i England är det väldigt viktig att man inte har leksaker i sängen och helst inte filtar heller, barnen ska ligga med fötterna i fotändan (feet to feet) med bara ett täcke hårt omstoppat så att dom inte kan röra sig. Följer man inte detta så kvävs dom. Som ni ser är vi väldigt omtänksamma föräldrar.

Kom äntligen iväg i går för att köpa fyllning till min berömda sackosäck, och när vi med mycket möda fått ner alla triljoner med små små kvicksilvriga plast kulor så visade det sig att dom inte räckte hela vägen så jag ska försöka handla flera idag. Det är ett litet pyssel med dom där kulorna, spiller man ut dom beter dom sig som kvicksilver och är helt omöjlig att få upp igen. Bar rullar runt.


Kommentarer
Postat av: Malin Rentner

Hej tjejen!!

Du är så extremt duktig tycker jag. Du ordnar och fixar med alla dina projekt samt är du dagmamma under veckorna. Inte dåligt jobbat! Ruben är ju som sagt glad som en lärka när han får vara hos dig så det känns superskönt. Du ringa och beklaga dig lite när han är olydig eller grinig!! Bamsekram Malin

2006-02-14 @ 14:30:33
URL: http://malinrentner.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej! Har varit på P.O.P idag och köpt en rosa fleace jacka till Rakel, hoppas den är rätt... Är vindtät och helrosa med svarta kanter i stl 80, kostade 295 kr, superfin!.Hör av er på mobilen om det är fel... Kram!

2006-02-14 @ 16:41:52
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Nina W

Massor av kramar på alla hjärtans dag!!!!!

2006-02-14 @ 19:31:36
Postat av: Malin

Happy Valentine på er okså flickor.
Super tack för att du köpte jackan sitter nu och kollar på POP hemsida och bara dreglar över alla nya grejer jag vill ha jag vill ha..

2006-02-14 @ 20:51:11
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Nina L

Vilka superfina foton de senaste! Och vad stor Rakel ser ut! Och nu menar jag inte bara för att hon är nära kameran... Vet inte hur man stavar purée...
Kram
Nina L

2006-02-19 @ 21:41:35
Postat av: Jenny

Hej, nu är vi hemma igen! Känns lite vemodigt att åka ifrån alla släktingar, men är samtidigt skönt att vara tillbaka i London. Hoppas ni känner er bättre nu hela familjen och att vi kan ses någonting i veckan. Kramar Jenny.

2006-02-19 @ 22:39:13
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0