Ytterligare en dag som småbarns mamma...

Helgen
I går var det dags för den stora ishockey finalen, jag är väll igentligen inget större fan, men jag och Elin hade bestämmt oss för att gå och se matchen på den lokala svensk puben, och jag tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att komma ut. Så Fredrik var hemma med Rakel och vi gick på puben. Vi hade sådan tur vi var typ dom två sista som dom släppte in, kön ringlade långt ut på gatan och puben var knök full. Vi hade hur kul som helst, och att Sverige vann gjorde ju det hela bara bättre. 
Kom hem kl 8, ganska rund under fötterna efter min första ute kväll/dag. Men det var välbehövt. Idag måndag morgon mår jag som jag förtjänar.

I lördags kom Elin hit och hämtade upp mig och Rakel i sin lilla racer bil en liten gammal sliten golf vars bakdörrar bara går att öppna inifrån. Men när jag skulle gå in i bilen tänkte vi inte så långt utan jag klättrade in från framsätet. Vi styrde kosan ut mot Marlow som ligger ca 45 min utanför London. Jag fick se Elins jobb, hon jobbar nämligen där ute på landet.  Marlow var super fint, som man tänker sig att den Engelska landsbygden ser ut, som på film. Och en massa flådiga bilar. Det är tydligen många som bor där och pendlar in  till London. Iallafall när vi skulle parkera så hände vårf första lilla insident, Elin backar in i en sprillans ny merca, men ingen fara på taket hon bara nuddade bilen och det syntes ingenting men man blir ju lite stirrig. När vi väl har parkerat ska Elin gå ut och kolla vår bil och mercan , men hon har lite för bråttom och vinden tar tag i hennes bildörr som smäller in i bilen brevid en ny blå metallic BMV, ägaren sitter dessutom i bilen. shit shit... Och jag lovar han hade säkert sett våran framfart (och tyckte nog att vi var ett gäng j-vla fruntimmer) så han kommer utflygande arg som ett bi. Men han lugnade snabbt nersig och försäkringspapprena utbyttes. Själv satt jag kvar i baksätet kände inte för att krypa igenom hela bilen för att komma ut, tills jag kom på att dörrarna faktiskt gick att öppna inifrån.
Sen gick vi och åt lunch och på en långpromenad längs themsen och igenom lite fårhagar  och annat skojigt. Rakel var glad som en lärka hela tiden som vanligt så glad att jag nästan glömmde bort hennes mat, hon ville inget ha när vi fikade strax innan vi skulle åka hem. Och när vi sitter i bilen på vägen hem och hon börjar små gnälla så slår det mig, hon har inte ätit sen kl 12 och nu var hon typ 17.45.

Så vi fick göra ytterligare en utryckning jag sprang in på Waitrose fick handla färdigblandad ersättning, som tur var hade jag med mig flaskan. Kruxet med ersättningen är att den bara går att öppna med sax. så numera har vi okså en ny kökssax för 7 pund hemma. Kanske lite onödigt.
Fredrik säger att jag och Elin är som bambi på hal is och kanske har han rätt, men det händer alltid något när vi två är i farten.

Så var det äntligen helg, det är en posetiv sak med att arbeta att man faktiskt ser fram i mot helgen innan var allt bara samma sak. I fredags så var hela familjen Rentner här på middag, jätte trevligt och kul att hinna prata lite mera en det lilla som man ses varje morgon och kväll när det är hämtning och lämmning.

mammaträff
Från vänster, Jenny, James, Leia, Mi, Eliott, Jag, Ruben och Rakel

Torsdag
Idag så var vi hemma på förmiddagen övade på att äta, efter lunch åkte vi ner till Bayswater och träffade lite andra svenska mammor som vi fikade med. Ute är det 2 grader varmt och regn. Och då känner man inte för att göra så värst mycket. Rakel äter riktigt bra känns som om hon fattat galoppen nu, och är klar med både tuttar och flaska och vill äta riktig mat, vilket är jätte skönt.

trillingar

Ytterligare en dag har förflutit i mitt dagmamme liv. Packade in alla barn, haklappar, barnmat, skedar, trasor och nappflaskor i barnvagnen i morse och begav oss till Jenny och Leia i Ruslip. Ett kärt återsende efter alldeles för lång frånvaro. Det var full rulle, han med att ha sönder brevlådan, skita ner golvet när vi drog in barnvagnen och lämmna div kräks pölar efter oss. Stackarna dom får nog vila sig en vecka tills det blir dags för återbesök. Leia  gav sina kompisar  lite tips inför 6 månaders kontrollen som hon (5,5 månader) redan varit på.  Hon tror dom klarar sig, galant båda två. Efter lunch sommnade dom alla tre  och då fick vi lite lugn och ro. Hela vägen hem skötte dom sig utmärkt,  nu i kväll var Elin över på middag och vi kollade på den engelska The apprentice.. Så nu har vi en ny serie att följa..Det var lika trevligt som vanligt och på Lördag ska vi på bil utflykt tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Nina L

Grattis Rakel! Vad stor hon har blivit! Ingen liten bebis längre ser jag. Hoppas vi kan ses i vår, på ett eller annat sätt. Kram, Nina L

2006-02-23 @ 09:12:56
Postat av: Malin Rentner

Nej men gud så gosiga dom ser ut att ha det!! Tänk vad stora dom har blivit sedan dom satt hemma i soffan hos oss i höstas. Leia och Ruben är definitivt tungviktarna :)

2006-02-24 @ 13:30:19
URL: http://malinrentner.blogg.se
Postat av: Malin

Jo det kan man säga rakel ser ut som ett litet späf...

2006-02-24 @ 18:39:30
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det var verkligen jattekul att kolla hockey pa pubben och att dom vann dessutom!!! Superkul att du kom!! Jag glomde sladden till kameran hemma idag (var lite trott och forvirrad imorse av forstaliga skal) men laddar ner fotona imorrn fran bade var lilla lordagsutflykt och hockeytillstallningen sa kan jag skicka over dom till dig!! kram

2006-02-27 @ 12:01:53
Postat av: Nina W

Alltid lika kul och underhållande att läsa om era äventyr! Kom att tänka på när vi två skulle tanka i Mission Bay...bilen blev grön...! KRAM

2006-02-27 @ 15:46:12
Postat av: Malin

Ha ha ha jag vet jag tänkte okså på det då faktiskt..

2006-02-27 @ 23:30:53
URL: http://mamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0