Vecka 4-tillbaka till London

Helgen
Det slutade med att i Fredags så satt både jag och Fredrik upp till typ 2.30 och fixade med våra projekt. Jag plockade ut alla mejl adresser till tidningar och personer som jag skulle mejla. Ang mitt filt projekt. Så vi var ganska trötta i Lördags. Men det var skönt för jag kände iaf att jag fick en massa gjort. På förmiddagen var vi hemma sen gick vi ut en sväng och handlade mat. Efter det  kollade vi på svensk film och åt ostbågar.  Idag söndag så har Rakel varit väldigt hostigt. Det riktigt rosslar, stackaren. Det låter förfärligt men ingen feber. Så vi är nog bara hemma idag. OCh i kväll kommer Viveka, Martin och lilla Rebecca hit på middag. Så vi får väll städa lite först. I morgon ska Fredrik jobba han har fått ett frilansjobb på minst en vecka. Så vi får väll se hur jag ska klara mig alldeles ensam hemma..Men det är självklart super kul. Och på tisdag kommer Ruben.,

Fredag
Var bara hemma idag och tog det lungt. Gick och handlade lite mat på eftermiddagen. Nu i kväll ska vi se finalen på Celebrity Bigbrrother. Rakel sover hela nätterna men vaknar för tillfället mellan kl 6-7 för att äta och brukar sommna om och sova till 8-9. Hon har även börjat lägga sig lite tidigare på kvällarna och det är så skönt.

Torsdag
Vi skulle gått på mamma träff idag, men sen fick jag reda på att Elin var ledig idag för att flytta. Erbjöd mig att hjälpa till men det är lite svårt att få något gjort med en unge på armen. Så vi var hemma på förmiddagen, läste böcker tvättade och städade lite. Sen kom Elin förbi och vi gick och åt lunch på vårt super mysiga fik i Shepardsbush. Vi var båda vrålhungriga. På vägen hem gick vi förbi en biltvätt där vi sharmade ägaren som tvättade Rakels däck med en högtrycks tvätt för 0 pengar. Så ren har den nog aldrig varit och dom var två herrar som höll på i ca 10 minuter. Hur gulligt som helst. Den var nämligen  väldigt lerig från gårdagens strapatser. Nu i kväll ringde vår lilla spanjorska på dörren och klagade på att vi har haft två par skor utanför dörren. Hon blev så stressad av att se dom.. Man blir så trött. Att hon orkar bry sig.
Rakel försöker vi att lägga lite tidigare på kvällarna, typ 9 med varierande resultat.


Från vänster, Malin med Ruben, Jag med Rakel Jenny och Leia, Malin och Jenny
Onsdag
Idag begav jag mig tillsammans med Jenny och Malin till Richmondpark dä vi gick en långpromenad i solen. Härligt men väldigt lerigt. Vagnen ser numera ut som tredjevärldskriget. Men vi hade hur mysigt som helst. Eventuellt ska vi ha en barnfri middag tillsammans nästa vecka. Hoppas verkligen att det blir av. Tror jag börjar bli redo för lite "me time " Mötte upp Fredrik och Jörgen i stan med min leriga barnvagn och gick på Gourme Burger Kitchen, och efter den mega promenaden var jag värd varenda liten hamburge bit.

Tisdag
Stackars Jörgen var tvungen att gå upp kl 7, hoppas han fick sova något efter Fredriks nattliga räd. Han skulle iväg och fotografera nått. Det är därför han är här. (och för att träffa Fredrik förstås) Jag och Rakel var ute och träffade Viveka och lilla Rebecca, som inte är så liten längre. Vi fikade på vårt favorit ställe och gick sen en promenad. Det är så skönt att vara tillbaka i London.
stolen
Måndag
Så skönt att bara vara hemma och packa upp alla grejer. Tog det bara lungt var nere en tur på stan. På kvällen köpte vi med oss libanesisk mat från Marush och åt middag med Jörgen. Fredrik gick till doktorn för sitt eksem. Han har något som heter fjällros. Var givetvis tvungen att googla den när han kom hem. Det är  inte farligt och det verkar inte smitta. Men dewt är inte så kul för Fredrik som är alldeles prickig. Nu har han dessutom fått magsjukan, stackarn och vi som har Jörgen på besök.

Kommentarer
Postat av: Nina W

Ojojoj, va dagarna går fort! En vecka sedan vi sågs och jag längtar redan efter er.... blev lite blank i ögat när jag gick från tåget... Men nu ser jag fram emot Londonbesöket!! Kramkram

2006-01-25 @ 17:07:39
Postat av: Malin Ahlin

Vi längtar efter dig okså. Lovar att göra en hel resrutt snart. Så vi hinner se och göra alla grejer när ni är här kram

2006-01-26 @ 13:30:00
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Rubens mamma

Hejsan dagmamman och kompis Rakel!
Ser också framemot veckan som kommer, det ska bli jättespännande. Låter som ni haft en skön helg. Du måste berätta hur det går med filt projektet, jag är jättenyfiken. Ang dubbelvagn så har jag textat Louise ikväll och frågat om hon tänkt över vårt bud, hade ju varit ganska bra och veta annars vill man ju skaffa en annan vagn asap. Hörs i morgon. Ha en go middag. Kramis M o R

2006-01-29 @ 20:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0