Vecka 28- vi letar nytt hus

Onsdag
5 dag ska jag och Sigrid gå på stan och kolla lite grejer på REAn jag vill bara köpahus grejer nu men jag ska inte.  Jag bara hoppas hoppas att allt går igenom nu som det ska och att vi får flytta snart. Rakel hon sover hela nätterna, äter mindre här än i Sverige. Så vi får gå till svenskaffären i dag och köpa upp oss lite. Älskar att stå upp och går numera runt saker bord, tex.


Sovrum, Vardagsrum, Kök, Trädgård

Tisdag

Idag har jag fortsatt mitt lägenhets letande och fått napp!!!! Jag och Fredrik bestämmde oss för att kolla på lägenheter i ett område som heter Harringay som ligger 10 min med tåg från KingsKross och på samma tåg linje som Fredrik tar till sitt jobb. Så han spar verkligen in på sitt resande. I dag kollade jag på 5 lägenheter i detta mysiga lilla bostadsområde. Och en var helt fantastisk 2 stora sovrum, stort kök , stort vardagsrum och en gigantisk trädgård. Nära till affärer tvärsöver gatan ligger en skola. Går man över järnvägen kommer man till ett område med massa turkiska och grekisk mat affärer och resturanger. Det känns helt fantastiskt underbart. Vi har nu betalat deposit och håler nu tummarna för vår hyresförhandling (vi har prutat lite) Och att vi blir godkännda som hyresgäster. Så nu är besöks stoppet slut så jag hoppas vi får massor med besök i höst ni får komma och stanna hur länge ni vill.

Måndag-
Här är det fullt upp hela tiden det är alltid något nytt projekt på G.
Just nu tar husletandet all min tid och all Fredriks ledig tid. Rakel hon får snällt åka runt i barnvagnen och ha koll på alla nyanser av heltäckningsmattor. Fredrik trivs på sitt jobb och i morgon kanske Rakel får hälsa på för då ska dom fotografera julkatalogen. I dag har vi varit tillsammans i 6 år !!!!! Helt otroligt vad tiden går.
Ska man fira tillsammansdagen eller bröllopsdagen eller både och ? Vi ska inte fira idag. Och jag fick jätte fina rosa (såklart) rosor av Fredrik i helgen.
Puss och kram jag älskar dig så Fredrik du är världens bästa man och pappa och super bra på att städa (det blir aldrig lika rent när jag städar hur jag en försöker) Och du lagar underbar mat. Vi älskar dig så.



Kommentarer
Postat av: Nina L

Hej.
Vad kul att se kort på lgh! Hoppas allt går vägen! Jag kommer gärna och hälsar på i höst, vore jättekul. Hörs snart, kram Nina L

2006-07-12 @ 11:19:38
Postat av: Nina W

Hej! Härligt att det verkar gå bra med lgh-letandet! Verkar ju finnas en del... Vi har nu avverkat den största delen av norrlandssemestern. Kastat snöboll och sett renar... ikväll blir det grill och bastubad. Åker neråt i helgen. Måste höras då! Stora kramar från oss!

2006-07-12 @ 18:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0