V 47 Sverige resan


Rakel med Elle på mackeriet, Rakel i morfars port, och slutligen morgon gos med morfar

Sverige sverige underbara land. Det var hur mysigt som helst att vara hemma.
Skönt att bara vara hos pappa och bli riktigt ompysslad. Hann med att äta svensk pizza och ett besök på MAX det saknar jag svensksnabbmat.
Jag har  även hunnit  klippa mig så nu är man blond och nyslingad inför julen.

Flygresorna gick bra, Rakel är ju alltid en riktigt sol stråle och jag kan verkligen rekommendera det nya bolaget FLY ME hur bra som helst och mycket barnvänliga och billiga.
På vägen hem så satt vi brevid en kille som skulle till London och kolla på fotboll med sin grabbpolare han drack 7st små whiskey och 2 st starköl på typ en timme. Efter det gav han Rakel en hel påse med bilar som hon åt up...Behöver jag säga att hon blev som en speeeedad kyckling och var upp till kl 23 i går kväll men hon sov till kl 10 i morse så jag klagar inte.

Lyckades även att tappa bort mitt VISA kort igår, faktiskt första gången. Detta  uppdagades när jag skulle köpa Lingonsylt till Fredrik. Så samtidigt som jag hade Rakel på armen och skulle borda planet fick jag ringa skandiabanken. Men jag fick tag i en super trevlig kille som hjälpte mig trots att jag hade ringt fel avdelning men han hörde väl desperationen i min röst.

Fyndade så klart lite ny barnkläder till Rakel och köpte upp mig på en hel uppsättning svenkt julpynt adventsljustakar med mossa och svamp, jul kökshandukar och och stjärnlampa modell super stor vit att  hänga i fönstret. När kan man börja julpynta ?

Träffade okså hela familjen Dahlqvist inte Orvar då men honom har man ju inte sätt på 3 år. Och till och med gulliga farmor Gun kom över med födelsedagspresenter och julklappar. Jag och Elle han med en tur på stan och lite fika. Alltid skönt att få snacka lite  i lugn och ro. Du är DUKTIGT du som roddar hela familjen. Jag hoppas verkligen att dom uppskattar dig där hemma.


me and rakel

Kommentarer
Postat av: Nina W

Hej goingar! Mysigt att få se er en stund när ni var hemma... saknar er lika mycket varje gång vi säger "hej då"... PUSS & KRAM

2006-11-24 @ 18:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0