V49 Nu vill jag julpynta

Söndag
Tror Fredrik kanske fick lite för mycket av det goda i går kväll så han åkte hem och vilade upp sig stackarn efter en hård arbetsvecka. Jag och Rakel gick ut med hela familjen Zetterlund till parken och sen vidare hem till Nadia och Angel på kalas utan pappa. Väldigt  trevligt och lagom mycket vuxna och barn. Rakel var stora tjejen. Och Angel hade som vanligt lagat gudomlig mat. Nu är vi hemma igen hela familjen  och det är skönt. Rakel som har vänt på dygnet och sover 21-9.30 är fortfarande uppe.

Lördag
Bakade Scones och tände adventsljustaken och lyssnade på julmusik.
Åkte in till Stan och hem till Elin herregud att vi inte varit hemma hos henne innan hur länge har vi bott här 2 år.. Det varhursomhelst väldigt trevligt kanske inte världens barnvänligaste och vi fick träffa 1 av hennes flatmates. Sen gick vi till GBK och åt middag och firade Elins födelsedag, tyvärr åt jag så mycket så jag kände mig fysikst sjuk hela kvällen efter det. Att man inte kan hejda sig. Sen vidare hem till Viveka och Martin som bor i typ samma del av stan. Dom hade dukat upp jätte fint med parmaskinka, sallad, bröd och massa ostar och vin. Men jag var så mätt så TYVÄRR fick jag inte i mig nånting.  Rakel somnade tillslut och vi satt uppe ganska länge och snackade.  Sen sov vi över hela familjen i deras nya gäst rum.

Fredag
Idag mår jag mycket bättre. Rakel och jag åkte in till stan och träffade Sigrid tilsammans kollade vi på allt julpynt, jag vill köpa allt så klart. Vi hade en mycket trevlig dag tillsammans och så köpte vi en födelsedagspresent Brio tåg på Selfridges till lilla  Nicolia vars 1 års kalas vi ska gå på på Söndag....

Torsdag
Vaknade mitt i natten och mådde så ILLA bara kräktes det måste vara något jag ätit. Fredrik gick till jobbet men blev hem kallad efter halvdag. Jag låg som en död på soffan och stackars Rakel tyckte att jag var så TRÅKIG och bara ryckte mig i håret. Tur att Fredrik kunde komma ifrån jobbet. Mådde dock lite bättre fram åt kvällen och då fick man höra att man inte "var sjuk på riktigt" Hört talas om matförgiftning ????

Onsdag
Var hemma hos Hanna tillsammans med Mari och blev bjudna på världens smarrigaste lunch och barnen lekte snällt. Lilla Aina tog sina första steg til mig då blev jag lite extra glad.

Tisdag
idag så var vi hemma hos Gabbi,Tindra och Marcus vi hade det jätte mysigt och Marcus hade bakat goda chokladmuffins till Rakel och sen visade han henne sin tågbana som dom lekte med (Marcus lekte Rakel rev). Tilll middag blev det korv och makaroner innan vi tog tåget hem. Fredrik mötte oss på stationen för stackarn han var utelåst.

Måndag
Idag åkte vi på lång utflyckt och hälsade på Malin, Ruben och lilla nyfödda Smilla som var så söt.
 Rakel och Ruben slogs om leksakerna och stackars Leia såg mest förskräckt ut. Men vi hade väldigt trevligt alla tre och åt god pizza till Lunch.
malin smilla
Malin med lilla Smilla
rr
Rakel och Ruben som år exakt lika gammla födda 21 Aug 05 båda två..
klätterapa
Klätterapan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0