Sverigeresan

flygettrånnkan
Rakel på Arlanda, Mini födelsedag i Trångsund med mormor, och morbröderna och mamma.

Tidigt tidigt i Fredags morse typ kl 03.00 gick vi upp. Henry kom i tid och hämtade oss, bjöd honom på lite stärkande kaffe hemma hos oss på morgonkvisten. Rakel hon tyckte det hela var ganska kul att gå upp mittinatten. Hon höll sig vaken genom hela inchekningen där vi fick ta av oss våra skor, dom körde till ochmed vagnen i röntgenapparaten och jag fick smaka på Rakels mjölk. Sen somnade honm lagom tills vi lyfte och sov hela resan. På fredags kvällen hade vi lite middag hemma med alla kompisar som vi inte sätt på länge och farmor hade lagat väldigt god mat.  Jörgen hade med sig 3 kassar fulla med Gabriells gamla kläder till Rakel

Lördagen firade vi lite light ute i Trångsund tillsammans med Gunnel & Rolf, Agneta, Hanna och Britta och alla morbröder.  Solensken och maten var god Rakel fick bla ett stort dockskåp i present av sin mormor och morfar. Det får vi dock ta med oss till  London i nästa vända.

På söndagen var det dags för val, det var ju därför vi hade åkt hem. Rakel var med farmor farfar och Morfar hela dagen. Medans mamma och pappa räknade alla röster mellan kl 8 på morgonen till 2 på natten. Det är en ganska komplicerad process det där. Man ska räkna alla som röstat, alla kuverten och alla papper i kuverten och allt måste ju stämma, dessutom var det 4 val i Stockholm så det tog sin lilla tid. Men det var ju verkligen värt besväret med tanke på valuttgången.  Men det blev inte så mycket firande för vår del.

Måndagen ägnades åt vård, först var Rakel på BVC 10 kg och 80cm över havet, BVC tanten sa att det gjorde inget om Rakel åt lite extra fett... Sen var vi hos tandläkaren Fredrik var inne i 15 minuter och jag var inne i 1,5 timme. Jag gillar verkligen inte att gå dit.  Jag fick lära mig att man inte behöver väcka barnen när dom fått välling för tandborstning (det har jag ju aldrig gjort men men...) Och att man ska hålla sig borta från sötsaker och jucie och sött i nappflaska (det sist nämnda får Rakel aldrig) jag sa ju självklart till tandläkaren att Rakel alllldrig åt något som helst som kunde tänkas vara onyttigt.

Tisdag---- Min födelsedag blev väckt med både frukost sång och prinsesstårta. Härligt fick en massa roliga och fina paket. En råsaftcentrifug från pappa man kan slänga ner hela frukter och grönsaker i den och så får man ut färdig jucie. En fin kofta av Fredrik, smink av Emil och Christina (det kan ju behövas så här på ålderns höst) Till mig själv köpte jag Channels nya svarta nagelack och överlack. Pappa skämtade om att det är billigare med billack. Lunch åt vi hela familjen på Sturehof... det är så gott jag kan drömma om deras Hummersoppa. Sen gick vi en tur på stan och jag fick lite nya kläder till min höstgarderob.Tack tack tack och Rakel fick ett par nya fina "gå" skor. Hon går ju numera. Vid middags tid åkte vi till Trångsund där det blev ännu mera god mat och presenter, tofflor, fruktfat och ljus. Så våra väskor var fullpackade när vi åkte hem i onsdags.

Onsdag- Rakel som hade hostat kräkts och varit uppe i 1 timme och lekt  under natten var ganska trött och det var resten av familjen okså. Jag och pappa gick på en tur genom gammlastan. Fredrik var ute med Christina och sen ägnades eftermiddagen åt att försöka packa ner alla våra nya grejer. Pappa körde oss snällt nog hela vägen till flygplatsen. Hela resan hem gick bra. Jag somnade direkt när vi kom hem. Fredrik därimot var uppe och packade upp nästan alla grejer.

Tusen tack farmor och farfar som låter oss bo hos er, lagar så god mat pysslar och tarhand om oss när vi hälsar på. Och till världens gulligaste pappa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0