VECKA 18

Söndag
dagen började med regn och jag som hade planerat mammaträff i parken. Efter mycket velande fram och tillbaka bestämmde vi oss tillslut för att åka. Vilket var ett bra beslut. Parken (High gate woods) var hur fin som helst. Mycket barn och föräldravänlig med picnic bord precis mot vid utgången så alla barn kan leka utan att komma bort. Sen åkte vi med hela familjen balagoun till IKEA och jag som haft lite (mycket) graviditets noja över barnens garderob fick världens största av min man. Som har monterats nu i helgen. Och super snälla Sara och Henry lyckades pula in alla våra grejer i sin stora bil. Vilket var väldigt snällt för vi hade aldrig fått med oss allt i vår lilla Ford. Sara och henry stannade en stund och Elin kom över och stannade över natten.

Lördag
En soft hemma dag som har inkulderat gräsklippning, och inte så mycket mera vi har bara varit hemma och inte gjort många spadtag. Ganska skönt om man kan koppla av.

Fredag
Nu är BB väskan packad. Hjälp nu känns det verkligen på riktigt. Kan tyvärr inte skriva kommentarer i bloggen inte i min eller i andras förstår inte varför riktigt.
Körde hem till Sara i morse som hade ordnat en mycket trevlig liten mini träff för alla mammor i Mill Hill.
Beundrade hennes fina Wallies (klistermärken som man sätter på väggen) som hon köpt till tjejernas rum sådan vill jag också ha till Rakels rum.
På vägen hem handlade vi för helgen det är långhelg här och Fredrik är ledig på måndag. Fick jag reda på i går typ.
Nu har vi tvättat, dammat våttorkat och dammsugit så det är fint för i helgen. Rakel hjälpte till genom att hälla massa vatten på golvet.
I kväll ska vi upp till grannarna på middag.

16-19 maj kommer mormor och morfar
Vi är i Sverige 29 Juni till 9 juli
Resten av sommaren är vi hemma i London kom gärna på besök, det tycker vi om.

Torsdag
Nu ska jag försöka skriva lite fort medans Rakel kollar på Barn TV och innan Fredrik kommer hem. Vi sitter bara framför datorn hela kvällarna och det är ju lite tråkigt. Så jag försöker vara klar innan han kommer hem idag. Rakel sov eller rättare sagt låg i sin säng i morse till 9.15 helt underbart kännde mig mycket utvilad när jag gick upp i morse. Blev nästan lite stressigt att hinna med allt. men vi var på simskolan i tid. Trodde hon skulle vara super pigg efter vår sovmorgon men när vi var nästa klara började hon smacka med munnen som är hennes nya "tecken" för napp så vi gick upp tidigare, och sen somnade hon i vagnen medans jag nästan var kvar i duschen. Fick i väg en massa post idag, mycket skönt och har lämnat in dom sista korten på Rakel för framkallning det är mitt mission att hinna göra hennes fotoalbum innan den nya bebisen kommer hoppas jag hinner. Sen gick vi hem till Aina och Mari och lekte lite.
parken

Onsdag
Ja i dag var det gymnastik precis som vanligt. Matthew och Rakel verkade ha saknat varandra mycket dom kramades och skulle hålla handen hela tiden. Och dom satt duktig i ringen under hela sångstunden. Sen begav vi oss tillsammans ned till Kentish town farm där vi träffade dom andra mammorna i vår "grupp" Mia och Tova blev attackerade av lammen och Rakel var inte riktigt lika rädd som förra veckan. Sen hade vi gemensam picnic på Hampsted Heat så nu är vi solbrända och trötta.

Tisdag
Andre verkar må bättre, han kräktes inte under natten hoppas det håller i sig. Och Rakel hade inget välling marathon, hoppas det också håller i sig...morgonen ägnade jag och Rakel åt att leka med Andre medans Alex och Anita packade alla sina grejer. Dom lämnade oss vid 10 tiden. Och oj vad tommt det blev. Men vi pysslade på och jag kännde mig helt plötsligt väldigt städsugen och Rakel lekte på bra. Sen åt vi lunch i trädgården med glass till efterätt. Helt otroligt vad allting är så mycket enklare när det är fint väder jag blir så lycklig i själen. Sen åkte vi till kyrkan och lekte och passerade Regents park på vägen hem. Precis som alla andra tisdagar. Fredrik kom hem i tid och vi åt middag tillsammans. Nu ska vi ha en soft hemma kväll.
anita
Anita med Andre
liberty
Rakel och Pappa
Måndag
Fortsatt strålande solsken vädret är underbart.
Lilla Andre har drabbats av sin första magsjuka och kräkts lite under natten men vi hoppas det blir bättre. Rakel var sympati vaken och lyckades dra i sig 1 liter välling under natten. Undra hur mycket hon kommer äta idag. Nu ska vi ner en tur på stan. Skriver mera sen. Rakel hon åt inte så mycket så klart. Och lilla Andre hade 39.5 när vi kom hem- men vi pysslade om honom efter bästa förmåga och gav honom vätska var 15 min allt efter konstens alla regler. Anita handlade nog upp hela Boots. Så jag hoppas att han snart blir bättre.

Kommentarer
Postat av: alex

tack för en underbar helg! järnmamman! tror jag hittat en ny idol och samma sak med anita :)

2007-05-01 @ 23:36:42
Postat av: Nina L

Oj, vilken gulligt kort på Rakel och pappa. De är så lika, t o m samma min nästan ;-)
Kram, Nina L

2007-05-02 @ 10:27:59
Postat av: elle

hej!! hoppas allt e bra med er och den lilla bebisen i magen :).
vilket sött kort på rakel o fredrik rakel ser så rolig o söt ut..
vad har ni för planer i sommar ?? tänkte om jag kanske ev kan komma o hälsa på över en helg?? kram elle

2007-05-02 @ 19:28:00
Postat av: johanna

hej!
När jag såg fotona på Rakel längtade jag verkligen!
Gulligt!
Och STOR hon blivit. Såklart när hon ska bli stora-syster!
Kram Johanna.

2007-05-04 @ 08:27:18
Postat av: Jenny

Hej! Tack så jättemycket för superfin present som kom idag! Vi blev jätteglada allihopa, alltid lika kul att få post (som inte är räkningar). Ebba kommer säkert snart ha växt i den, då kommer ett foto på bloggen så klart! Stor kram, Jenny, Kristofer, Leia och Ebba.

2007-05-07 @ 14:26:17
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0