Vecka 50 det bor en mus i vårt hus

Söndag
Idag skulle jag igentligen haft lite egentid och åkt in till stan men det blev inte så för Mia som jag skulle träffat hade ändrat sina planer. Så vi åkte till IKEA istället och handlade lite mat och alldeles för mycket julpynt till vår gran som vi köpte på vägen hem.  Det avr mysigt på IKEA inte alls mycket folk och vi strosade runt där nästan hela dagen fikade och åt lunch. Men nu när vi kom hem insåg vi att julbelysningen inte ricktigt räckte till så nu får vi klä den på torsdag i stället vilket är första dagen som vi är hemma båda två. Tråååkigt jag vill ha en fin gran nu.

Lördag
Jag och barnen gick på barnteater tyvärr riktigt dåligt. Det var en trollkarl som var så seg så seg så klockorna stannade dåliga trick ingen musik, och väldigt långsökt för ett gäng 2-3 åringar. Efteråt picnincade vi lite i parken med the och lussebullar, det var mysigt men kallt. På kvällen åkte vi hem till Eric och Nicki som hade glögg/ födelsedagsfest. Vi var dom enda med barn, men som tur är är dom ju så väluppfostrade och charmiga så dom gjorde hela fetsen. Dom var vakna båda två fram till kl 23 men sedan somnade dom snabbt och sov till kl 10 på söndagen så det var härligt med lite sovmorgon.

Fredag
Hemma hela dagen. Vår granne kom förbi dom håller på och målar fönstrena så det är lite kallt hemma hos dom. Jag bakade lussebullar och julgodis hela dagen.
image414

http://www.facebook.com/album.php?aid=24736&l=72550&id=744811409

Torsdag
Lucia, i dag har vi julträff hemma hos mig med 20 barn och 10 vuxna, så vi får se hur det går.
Uppdatering..
Fullt ös medvetslöst men vad trevligt vi hade det, jag har nu ätit som en häst.
Lussebullar, julmust, glögg, alladinchoklad, chokladkaka, sill, potatis, ost, knäckebröd, peparkakor, blå mögelost, figchutney, mandariner och risalamalta. Alla 20 barnen lekte utan större fadäser med varandra lagom utspridda över huset. Mina fina julamaryllisar levde lite farligt i fönstret. Och vinstället som Fredrik placerat i kryp höjd i köket var populärt.
När alla hade gått badade jag barnen och sorterade Rakels alla utrivna leksaker dom har nog lekt med precis allt hon har så nu är det faktiskt finare hemma en det var innan.

Annars har vi möss här hemma. Jag trodde inte att jag var så rädd men det är jag LIV-RÄDD, i går när jag skulle laga frukost och ställa in gårdagens middag och rester så var det en mus på diskbänken.. jag skrek och grät stod på en stol i köket (kanske inte så pedagogiskt) Rakel pratar mycket om musen nu. Isak var som tur var i barnstolen och Fredrik jagade den med dammsugaren. Han fångade den faktiskt. Tur att jag har en sådan modig man som kan hjälpa mig. Sedan under dagen såg vi 3 till !!!!!!!!!!!!!! Behöver jag säga att jag ringt både pestcontroll (anticimex) och vår Landlord hela dagen i går. Men nu är det frost ute och dom lägger om taket så då kommer dom väll in.
Så igår blev det storstädning, och skurning och i natt hade vi råttfällor ute men utan resultat och i dag har jag inte sätt någon kanske skrämde vi bort dom.


Onsdag
Var hemma hos Anna hela dagen och lekte på kvällen var jag ute en sväng och tog en Öl, med Anna.

Tisdag
Julavslutning i Svenska kyrkan. Ja mycket har man hunnit med sedan förra året. Det var lika kaotiskt som förra men också mysigt. Rakel vägrade vara Lucia såklart så hon åkte dit i sin gamla tomtepyjamas, men vad ska man göra vill dom inte så vill dom inte. Och det är ju faktiskt för hennes skull inte min.
Han med en raid på Libertys julavdelning. I looooove it den är helt underbart allt är så fint så man nästan vill gråta när man kommer dit. Sen köpte jag lite julklappar medans båda barnen sov några riktiga fynd. Isak han mår bättre näsdropparna som Jörgen hade med sig fungerad verkligen så nu både äter och sover han mycket bättre. Kort kommer.

I dag ska vi till brent cross och handla julklappar med Elin som har tagit lite ledigt. Rakel och jag ska hjälpa henne då hon ska handla till alla sina syskojnbarn. och det är ju inte lätt om man inte har egna så hon har kallat in Rakel som expert hjälp sen ska ja nog försöka ta mig till doktorn. Kanske kan vi få lite näsdroppar. I kväll kommer Fredriks kompis Jörgen, fotografen och hälsar på några dagar han ska jobba. Det ska bli roligt och han är dessutom en väldigt självgående gäst med egen nyckel så inte mera extra jobb för oss. Tvärtom.

Kommentarer
Postat av: Malin

Och självklart är det ju MALIN dagen i dag..

2007-12-10 @ 08:56:27
Postat av: johanna

näääää fy faaan för möss!
Jag e oxå LIV-rädd!!!
Spindlar och småkryp-no problem.
Men MÖSS!!!
jag ryser bara jag tänker på det!
Såg bilder på FB, vilka fina bilder och vad fint ni fått det hemma, jag gillade hur ni gjort i den vita bokhyllan med alla vita tidningar eller böcker kanske det var!
Kram Johanna

2007-12-13 @ 23:04:49
Postat av: Sara

Hur är det att flytta ifrån sitt hemland? Är det jobbigt, eller trivs ni bra. Jag har lite funderingar kring det där vad man ska göra i framtiden, det verkar skrämmande att flytta på sig. Hur länge har ni bott där?
kram

2007-12-17 @ 11:30:26
URL: http://lillaguppy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0