Veckan börjar inte bra



image416
parkeringen idag
image415

Fredag
Åkte och handlade den sista julmaten i morse.. oh my good så mycket folk har jag nog aldrig sett samtidigt på våran supermarket. Men det kändes så där härligt julhysteriskt så det var helt okej. Åkte till West Hampsetad och hämtade lite klappar, på eftermiddagen promenerade vi ner till Crouch End där vi sprang på Anna och tog en kaffe på Starbucks. Nu ser jag fram i mot att Fredrik ska komma hem och att vi ska fira jul.
Tusen tack för alla fina julkort.

Torsdag
I dag ska vi handla lite mat åka hem till Cecilia på mammaträff och i kväll kommer Mark Fredriks kompis som jobbar som editor på Amerikanska Vogue så vad jag ska laga till honom vet jag inte riktigt. Och jag som trodde vår möss hade försvunnet ack så jag bedrog mig i går såg Fredrik typ3 stycken dock inte sammtidigt och när jag var upp i natt såg jag också en JAG HATAR MÖSS..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onsdag
Åkte in till stan i dag för att fixa lite sista minuten klappar. Inte så farligt mycket med folk och som tur är så sitter mina barn snällt i vagnen speciellt om Rakel får MCD till lunch. Och sen somnade hon helt utmattad efter att vi lyckats låsa in oss själva på deras (MCD) toalett som tur var kom det en snäll dam och lyckades öppna dörren utifrån. Det är verkligen så skönt att hon fortfarande sover i vagnen.
Isak han är lugn bara han får mat var 4e timme. Han är verkligen stor nu, äter som en hel karl, har två små tänder och sover bra på nätterna när han inte är förkyld. I går kväll satt jag barnvakt hemma hos Anna som var på konsert med sin man. Bruce Springstene-! (eller hur det stavas..)

Tisdag
Var hemma mest hela dagen grannen kom förbi och fikade lite dom håller ju fortfarande på och skrapar deras fönster så det känndes bra att få erbjuda lite vintervärme.

Idag var det inte min dag
Det började redan i morse när jag efter att ha tvättat 3 maskiner tvätt bytt alla lakan i alla sängar. Hade bestämt mig för att åka hem till Hanna.
Utanför stod byggjobbarna och slippade husfasaden så det bara regnade ner flagnande målarfärg och där sprang jag fram och till baka mellan huset och bilen med
kläder till charity shopen, paket som skulle postas, Hannas barnmatsstol, vagen + alla saker som jag skulle ha med mig för att klara en dag ute, samt barnen.
Väl inne i bilen så körde vi först förbi charityshoppen och lämnade in alla gammla utslitna urvuxna barn kläder känndes bra så här inför julen.
Sen vidare hem till Hanna ut med alla grejer. Hemma hos Hanna måste man ha parking permits när man ska parkera så ett sådant fick jag som jag skrapade
först ska man skrapa veckodag, datum, månad, år och ankomst tid.
Jag råkade då tyvärr i stressen skrapa både Tisdag och Onsdag blev lite vecko vill (så typiskt mig) men tänkte att huvudsaken är ju att det är rätt datum,
då ser dom ju att man använt det för rätt dag
samt att man inte kan använda det för någon annan dag, men självklart när vi kom ut 2 timmar senare så stod det en glad parkerings vakt som precis hade skrivit ut en böteslapp. På 500 kr.
Jag fattar inte.. Pratade med honom och försökte resonerade funderade på att ta till stora gråt tricket men han sa att jag inte kunde ta tillbaka den men att jag kunde lämna in ett klagomål
och att det antagligen kommer bli godkänt. Men VARFÖR skriver han ut det då??
Sen vidare till posten för jag skulle posta alla mina paket, (har sålt lite saker på nätet) Så när det äntligen blir min tur och jag är nästa klar har bara två packet kvar som ska skickas rekommenderat, ja då måste man fylla i en speciell liten lapp med mottagar adressen på och det gick inte bra att göra medans han gjorde alla mina andra paket utan då tyckte han att jag skulle ställa mig längst bak i kön som bestod av säker 20 köande britter som alla skulle posta julkort i dag... Det orkade jag inte så vi gick till parken med Hanna i stället, och paketen fick följa med. På vägen hem beslutade jag mig för ett nytt försök på posten. Så att efter på nytt ha köat i 20 min visar
det sig att mitt ena paket var för stort, så det var jag tvungen att gå hem och packa om till två små paket men det andra blev jag som tur var av med. Postmannen var verkligen
så otrevlig när jag lite snällt frågade när dom stänge svarar han "don´t come back to day " !!!! Jag blir så trött så trött.
Väl tillbaka hos Hanna utfodrade vi barnen, Oliver som är 11 månader lyckades vält ut Rakels potta och få allt kiss över både sig och heltäckningsmattan. Så efter bad och middag
och lånade pyjamaser så åkte vi hem. Och nu har jag slagit in mina paket på nytt som jag får gå med till posten i morgon igen.. Vilken dag

Kommentarer
Postat av: johanna

Lilla mamma Malin!
jag tycker så synd om dej!
Jobbig dag!
Kram kusinen Johanna

2007-12-18 @ 22:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0