Helgen

utanför
Vår helg den har varit minst sat innehållsrik. I lördags var vi först ute och jagade efter dom "perfekta" banden till Nina & Jonas bröllopsinbjudan och sen åkte vi hem till Viveka och Martin där vi blev bjudna på en utsökt middag (lax och vitvinsrisotto) I söndags fick jag faktiskt sovmorgon och frukost på sängen och det var MYCKET uppskattatt inte för att min kära man läser denna blogg men endå.  Och det var meningen att Fredrik skulle göra Nina och Jonas inbjudningskort som jag tjatat om.....(stackarn)
Ca 30 minuter efter frukost fick jag helt otroligt ont i revbenen bröstkorgen och ryggen smärtan gick som ett band och det gjorde verkligen fruktansvärt ont. Sen får man ju lite extra panik nu när man är gravid så jag ringde till sjukvårdsupplysningen som ville skicka en ambulans. Vilket kändes lite överdrivet men visst det lugnade ju inte ner mig direkt så vi tog en taxi hela familjen till akuten och väl där så avtog det ju såklart.
Dom skickade upp mig på förlossningen, även om jag försökte förklara att det inte alls kändes som jag skulle föda barn. Hursomhelst så blev jag inlaggd där på ettt rum och dom klämmde och kände och lyssnade på magen. Och jag fick ju nu se ett engelskt förlossningsrum, och det känns faktiskt lite skönt att ha sett var jag ska föda någonstans. Efter en stund kom det in en gulligt läkare som trodde att det var en mycket allvarlig attack av halsbränna ???!!!  Öhh va ???
Jag trodde man hade ont i halsen då inte kramp i bröstkorgen. Nu har jag fått medecin och jag vaknade i natt med liknande symptom fast inte alls lika illa, och medecinen fungerar. Så då var det väll det. Fredrik och alla andra som jag berättat detta för tycker förstås att det är helt hysteriskt roligt. Men hellre det en att jag var sjuk på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0