Vecka 29 ÖVERSVÄMMNING

Söndag
Jag har blivit besatt av TV-serien Brothers and Sisters vi har 24 avsnitt hemma jag har kommit till avsnitt 12.
Jag älskar den. Allt är så fint och gulligt dom är en enda stor lycklig amerikans familj med en massa syskon som bråkar och blir sams. Måste gråta lite för varje avssnitt. Tänk om man hade det så. Men det är som Fredirk säger "malin du vill att allt ska vara som på film men så är inte livet" Jga och barnen åkte över till Ylva en kortis i morse så Freddan fick sova sen när vi kom hem så storstädade vi och bonade golvet... gud så tråkigt..

Lördag
Jag ahr så sjukligt svårt att slappna av när jag bara är hemma och bara ta det lugn nej jag måste flänga runt hela tiden lite jobbigt faktiskt.  Tvingade ner hela failjen till Sainsburys för lite storhandling grillade lite i trädgården mellan regnsskurarna. Ja en soft lördag

FREDAG
Ibland tror jag att jag skulle passa bättre i USA. Idag efter att ha dammsugit och våttorkat hela lägenheten körde jag över till Sara och vi körde vidare till Brentcross (stor shoppingcenter) På vägen dit började det ÖS REGNA och då menar jag verkligen ösregna. Det regnade så mycket så hela bilen immade igen och jag inte kunde se ut så jag var tvungen att stanna bilen och vänta på att det klarnade. Sen körde vi vidare. När vi kom in i Brentcross så bara sprutade det upp vatten ur golvet. Översvämmning, som tur var vi redan inne för sedan stängde dom av hela shoppingcentret. Så vi kunde mumsa hamburgare i lugn och ro. Sedan körde vi vidare till Laura Ashley där jag fyndade lite på REAn som sagt kännde mig som en riktig förorts hemma fru som körde runt med alla barnen mellan olika shopping malls. Dagen avslutades med en tur till lekparken, men först hängde vi lite i Saras bil medans alla barnen sov...ja ni förstår jag skulle nog bo i amerika... Nu ska jag kolla på nyheterna tydligen är 10 tbane stationer översvämmade...

maze
Rakel i Mazen på Hamptoncourt

För mera kort kolla länken längre ner på sidan

TORSDAG
I morse sov vi alla till 10.00... eller rättare sagt jag och Isak sov. Och jag vaknade av att Rakel skrek från sitt rum. Stackars lilla tjej.. Så hur länge hon har varit vaken det det jag inte. Så hela dagen har gått väldigt fort.
Tog bussen till Woodgreen och uträttade lite ärenden innan vi gick hem till Mari som hade mammaträff. Vi stannade dock inte så länge för jag ville inte att Rakel skulle sova middag för sent. På vägen hem handlade vi lite kuvert och födelsedags kort. Samt lämnade in en massa fotografier på framkallning. Så snart kan jag skicka ut alla TACK kort...Skönt att ha det gjort.

ONSDAG
Dags för utflykt. Körde över till Mari och hämtade upp henne och Aina. Packade bilen full nu innehöll min lilla ford fiesta 3 barn 2 vuxna
2 barnvagnar och picninc inte illa jobbat. Ett typiskt Malin projekt. Sen körde vi över halva London till Hampton Court där vi mötte upp med Hanna och Emma. En helt underbar vacker park med Europas största Maze (labyrint) som barnen sprang runt i. Verkligen vackert.
En väldigt lyckad dag. Skönt att inte sressa runt. Rakel hon gick nog nästan hela dagen och upptäckte och pillade och petade på det mesta.
lla barn tyckte det var härlig att springa runt i denna jätte park. Inte en bil i sikte, gräsmattorna såg ut som dom var gjorda i sammet. Solen sken. Hemresan gick bra och vi åkte i precis rätt tid så vi fastnade inte i några jätte köer vilket var skönt. Alla barnen somnade så vi hade en ganska lugn hemresa.

För att se kort kolla på

http://www.facebook.com/album.php?aid=8202&l=f42a3&id=744811409

Tisdag
Snart kommer jag bli en tjockis igen. Så mycket kakor och skit som jag trycker i mig hela dagarna. Jag måste sluta men det är så svårt. Nu försöker jag att inte handla hem något onyttigt problemet är bara att våra skåp är ganska välfyllda. För det är ju inte bara jag som handlar. I morse tillochmed bakade jag en kaka. Nej det är inte bra. Jag ahr börjat med veckomeny. Hittils går det väöldigt bra på Söndag kvällen bestämmer jag (och lite Fredrik) vad vi ska äta i veckan sen handlar jag på måndag. Jag hoppas spara både tid och pengar på detta vis. Det är väldigt skönt att faktiskt veta vad man ska äta. Men jag börjar inse det att ska man lyckas med 2 barn måste man vara organiserad. Vill börja läsa Stig Lindbergs andra bok men jag orkar inte bli fast i en ny bok och ligga och sträck läsa.. så jag väntar.

Måndag
Körde runt i minst en timme i morse och letade efter en cyckkel affär som kunde laga däcket till barnvagnen. Ytterst frustrerande. Men nu har jag hittat en affär som ligger runt hörnet. Typiskt typiskt.
Det var avslutning i dag på vår engelska playgroup. Rakel lekte med alla vagnar och Isak sov hela tiden.
Han är en riktigt liten bebis nu och det är så mysigt och roligt.. Han har fått smaka på nappflaskan och det tycker han om så jag kanske kan gå ut som närmaste 6 månaderna. Jag lagade en god lax och spenat paj till min man som åt som en häst. Så den gick hem.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det ar nog ingen fara du som ar sa smal och snygg! Kram

2007-07-18 @ 16:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0