Sjukhuset


Sen vi kom hem har jag inte riktigt känt mig helt bra. Men har så klart trott att det berott på ny bebis mjölken vaken nätterna osv... Men i Fredags så var jag riktig ruggig hade haft frossa hela natten trodde jag skulle svimma när vi var och handlade osv. Så Christina insisterade på att jag skulle ta tempen  och tur var väll det jag hade 40 grader !!!!!  Så det var ju bara att åka raka vägen in till sjukhuset  kl 23 på kvällen. Där jag blev inskriven igen och dom tog en massa prover och undersökte mig. kl 4 på morgon kommer läkaren in och är mycket bekymrad för det finns ingen medecin som dom kan ge mig som jag kan äta samtidigt som jag ammar pga jag är allergisk mot pencelin. Då trodde jag verkligen att nu bryter jag ihop. (alla ni som ammat kanske förstår) Men det var ju bara att sluta som tur var tog Isak flaskan utan några som helst problem.
Själv beslutade jag mig för att prova sjukhusets bröst pump, den gjorde inte så mycket den tuggade i sig mitt vänstra bröst och blodet sprutade och jag grät allt var verkligen helt fruktansvärt. (jag kommer ha men för livet efter den där j-vla pumpen jag skojar inte) Men dom på sjukhuset tyckte jag kunde hand pumpa lite (dom är inte så inne på det där med amning här) Som tur var hade jag en egen elektrisk lite svagare bröstpump hemma. Men som jag så klart lånat ut så efter lite jagande och en insatts av Sara som åkte och hämtade den så kom den tillrätta. Det gick mycket bättre men jag oroade mig fortfarande dom sa att som längst skulle jag behöva hålla på i en 1 vecka och pumpa..
Men jag vill ju amma så det var bara att bita ihop.  Men då skedde miraklet även om jag fortfarande blir så jävla arg när jag tänker på det. In kommer en ny läkare på Söndag morgonen och deklarerar att jag visst kan amma på den medecinen jag äter det är bara att läsa innantill i motsvarande "FASS". Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Fredrik han kom precis genom dörren full laddad med mjölk och flaskor för sådant måste man köpa själv. Så äntligen fick jag amma min lilla son igen.
Och han fick nog lite fri spel han ammade mellan kl 18- 02.00  typ utan avbrott varje gång jag försökte lägga ner honom så bara skrek han. Helt galet verkligen. Dom resterande dagarna på sjukhuset flöt på ganska bra jag fick ju amma och Isak är en mamma gris av största slag han vill bara ligga i famnen och gosa så fort jag lägger ner honom någon annanstans så gråter han. Hoppas det blir bättre. Och i början efter vårt uppehöll så åt han som en galning hela tiden det har börjat lägga sig lite. Fredrik var på sjukhuset med oss hela lördagen och halva söndagen men sen skickade jag hem honom till Rakel och farmor och farfar som kom sent i fredags kväll efter att vi åkt till sjukhuset. Men farfar fick komma och hälsa på så han fick se lilla Isak.
Vi blev utskrivna idag Tisdag, dom vet inte vad felet var men någon slags infektion antagligen i brösten. Vi väntar fortfarande på provsvar men jag mår 10000 gånger bättre nu och det är skönt. Rakel är lite orolig stackarn det har varit mycket för henne nu. 
Så förhoppningsvis blir allt bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy farao vad jobbigt! Skönt att du mår bättre nu och att du får amma din lilla kille! Mys riktigt mycket med Rakel nu och ta hand om dig! Kram Jenny.

2007-05-29 @ 21:52:38
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Malin o Ruben o Smilla

Men stackars tjejen! Uj, vad du måste mått dåligt. Usch vad tråkigt, om jag bara visste. Jag har en avdankad gammal meleda pump du kunde fått!!
Vad skönt och höra att du fått komma hem iallafall och att amningen fungerar igen. Stoooor kram från mig och småttingarna

2007-05-29 @ 23:33:26
URL: http://www.malinrentner.blogg.se
Postat av: Nina L

Oj, vad jobbigt. Jag anade att det var något som inte har stått rätt till eftersom man inte hört något från dig. Men bra att det är bättre, så hoppas jag att vi hörs snart.
Kram, Nina L

2007-05-30 @ 09:07:44
Postat av: Sara

Valkommen hem igen- nu ska allt ga bra! Sara xx

2007-05-30 @ 09:33:46
Postat av: Cissi

Skont att hora attallt ar battre.
kram kram!

2007-05-30 @ 12:16:19
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: johanna

Hej lilla kusin!
Usch, vad hemskt och dramatiskt!
Men underbart att du mår bättre nu och du ska se....allt kommer bli bättre.
Skönt att du hade folk hemma hos dej som kunde hjälpa till osv.
Skönt att du kunde amma igen och allt kommer bli så bra så bra!
Sköt om dej!
Kram Johanna.

2007-05-30 @ 19:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0