Vecka 19 regn regn

Söndag
Ush nu bara regnar det. Det är så trist, valmöjligheterna till aktiviteter begränsas liksom. Vi tog bilen till MCD där vi åt lunch och sen gick vi runt i shoppingcentert i WoodGreen som en riktig Svensson familj.

Lördag I går kväll packade vi in hela familjen i bilen och körde ner till stan för att gå på Kylie Minouge utställningen tillsammans med Elin och Ben. Jag har nu kört bil på Sloanstreet och utanför Harrods, Marble Arch och BondStreet. Mera centralt en så går det nog inte att köra. Lite häftigt att vi klarade oss helskinade hela familjen fram och tillbaka. Utställningen var verkligen bra och Rakel dansade loss till musiken. Vi 9 tiden var jag så hungrig så jag nog hade kunnat äta i princip vad som helst. Men vi hittade ett pizza ställe i närheten kanske inte världens roligaste men det dög bra. Rakel hittade några andra barn som hon lekte med så vi kunde äta i lugn och ro. Hon var vaken till kl 23 utan så mycket som ett gnäll.

Vilken härlig dag. Jag hade en massa ambitiösa planer i morse när jag vaknade. Men det blev ingenting av. Rakel vaknade kl 9 och vi åt pannkakor hela familjen. Sen somnade hon igen kl 12 och sov till kl 15.30 då Fredrik och jag undrade om hon fortfarande levde och gick upp och väckte henne. Under tiden han vi städa hela huset, sova och titta på TV så det blev en väldigt avslappnande dag. Nu i eftermiddag har vi bakat kanelbullar.

Fredag
Middagen i går var verkligen hur trevlig som helst. Äter man i deras Café på kvällarna som vi gjorde så får man en 3 rätters för 13 pund. Det är ju verkligen billigt och prisvärt. Och maten var dessutom super god. Det är så skönt att komma ut i bland utan barn. Bara att åka tunnelbana själv känns ju som ett event. Tänk vilket lätt liv man hade innan man fick barn. Inte för att jag på något sätt skulle vilja byta tillbaka aldrig i livet. Men man förstår inte hur mycket tid man har innan man får barn men det är väll lika bra det.
I dag känner jag mig väldigt trött och bakis även om jag inte drack i går förutom smarriga alkholfria fruktdrinkar. Så nu på FM har vi bara tagit det lugn och faktiskt lekt tillsammans. Byggt torn, pusslat, lekt med leran och pysslat lite. Det är ju inte så ofta. Och jag försöker slappna av och inte noja över saker som skulle behöva städas och torkas. Jag får väll anställa en städerska i smyg. Visst jag är ute mycket och gör grejer men Rakel på dagarna och jag är inte hemma fru med förkläde och huckle men endå det är faktiskt helt otroligt hur mycket tid som läggs ned på att diska, dammsuga, torka, TVÄTTA, plocka, plocka och plocka lite till och städa när man går hemma. Och vem ser och uppskattar det (snyft....)

Nu sover Rakel och det ligger playdough lerägg över hela köks golvet... men dom får ligga där. För nu ska höggravida jag VILA lite...

Torsdag
I morse var vi på MVC och lyssnade på bebisen. Det var en väldigt rolig trevlig doktor denna gång. Vi har blivit runt flyttade lite och fick gå till vår "husläkare" för MVC hade fullt. Den växer som den ska och mitt blodtryck är som alltid prima. Rakel därimot blev väldigt upprörd när doktorn skulle klämma på mammas mage och mäta blodtryck. Hon grät så tårarna sprutade, det var en helt ny sida. Enligt doktorn var detta tydligen ganska vanligt betende hos små barn. Vet inte vad det är med henne, för förra gången tittade hon glatt på när dom tog blodprov utan att blinka. Men det är ju lite gulligt att hon är så överbyskyddande mot sin kära mamma. I kväll ska jag ut och äta på Harve Nichols med min mammaggrupp och det ser jag fram i mot.

Onsdag
På onsdagar är det Apprentice det är verkligen mitt favorit program jag har längtat hela veckan. Men det är ju skrämmande och se hur blåsta dom är ibland. Kanske skulle man söka nästa år det vore ju inte helt fel med en 6 siffrig lön.
Min nya craving är jordgubbar, glass och maränger. Jag äter en skål om dagen. Men dom säger väll att det är under dom här sista veckorna bebisen lägger på sig i vikt. (bara bebisen inte mamman ;) )Så det är väll bara att give in och lyssna på kroppen som säger ät mera glass....
Rakel är lite förkyld och inte riktigt sig själv hoppas hon blir bättre snart.
Fredrik är ute på galej så jag har haft ensam hemma kväll. Ganska skönt att bara vara själv ibland.image323
Rakel i sin nya fina bilstol...

Tisdag
Idag åkte Rakel nedför den längsta rutchbanan jag sett på länge med huvudet före. Hon gjorde inte illa sig men hon kommer nog inte göra om det i första taget. Som vanligt åkte vi till Svenska kyrkan i morse och efter det så gick vi till Regents park. Och i en av lekparkerna där så har dom en klätterställning som är ganska hög och lite halv läskig. Och eftersom jag numera ser ut som jag svalt en basketboll och inte är super mobil så är det lite svårt för mig att klättra efter. Och i ena änden av denna klätterställning är det som ett torn med en spiral rutchbana, och dit skulle hon så klart. Hon klättrade upp och nedför trappan och var väldigt kaxig, och sen helt plötsligt så hade hon väll samlat tillräckligt med mod och slängt sig ned för den branta rutchbanan. Barn dom är roliga, hon tycker sandlådan är "läskig" men hon verkar inte ha ärvt sin fars höjd skräck. Själv flimrade bilder förbi i mitt inre hur jag själv ramlade ner för en rutchbana i 3 års åldern och det slutade med hjärnskakning. Annars håller jag på att organisera en mamma middag för alla svenska mammor i London den 19 maj. Men att få tillbaka svar på vad folk vill äta är SEGT vad är problemet ????

Måndag
I dag är det bankholliday så Fredrik är ledig. Jag gick upp kl 7 i morse med Rakel och skruvade i hop resterna av min mega garderob. Sen ägnade jag hela FM åt att vika och sortera alla kläder. Det är så roligt jag skulle kunna hålla på med sånt i timmar. Verkligen terapi arbete. Sen tog vi bilen ner till affären för att fylla på matförrådet, jag tror hela London var där i dag vi satt i bil kö i 1 TIMME!!!!!! för att komma ut från parkeringen, verkligen helt sjukt. Elin gick och handlade thai chips och cocacola som vi tryckte i oss alla 4. Rakel är riktigt duktig och kan dricka ur flaskan som en stor tjej. Sen att hälften av chipsen åker tillbaka .. det är sådant man får leva med. Resten av dagen har vi tagit det lugnt. Rakel känns lite små sjuk, förkyld och gnällig. Stackarn.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Halloj! IKEA ar terapi bara det. Har sjalv skruvat ihop nya byraer osv for att utrymma Pluppens rum och samla alla vara tshirtar i vart sovrum i stallet. Jag ar nu uppe i 2 sma korgar babyklader som kommer ut for allmant beskadande med jamna mellanrum. Om mammorna inte talar om vad de vill ata far de val vara glada och nojda med det du gor - det brukar man val vara nar man gar hem till nagon? Eller brukar svenska mammor i London klaga pa maten om det inte ar 'ratt'? ;p Kramisar pa dig och jobba inte for mycket!

2007-05-09 @ 06:48:08
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: Malin

I love IKEA och vika små baby kläder är underbart....Verkligen.
Ang maten vi ska ut och äta så det är resturangen som vill veta inte jag. Men jag kanske kan mejla dom som inte svarat och säga att jag bestämmt åt dom.... ;) Hoppas du har det kul med Elin hälsa så gott kram Malin

2007-05-09 @ 23:42:05
Postat av: johanna

Hallå!
När kommer bebisen igentligen????
Du skulle igentligen ligga på soffan, ha hemhjälp, städerska, kokerska nu när du ska ta det lugnt innan förlossningen (ska jag säja!)....hihi
Men ärligt! Ta det lite lugnt och MÅ så gott!
Mailar långt snart igen!
Kram Johanna.

2007-05-11 @ 08:41:30
Postat av: Malin

Bebisen ska komma 28 maj... om den följer schemat

2007-05-11 @ 11:18:58
Postat av: Nina P

HEJ DÄR! Oj, vad tiden går -hur länge sen som helst sen jag läste på bloggen. Hoppas att allt är bra, och det verkar det ju vara vad jag förstår. Jag har haft en massa förändringar i mitt liv och det har tagit helt nya riktlinjer, ibland hänger man inte riktigt med i svängarna själv. Jobbar en massa, framför allt med IKEA (apropå vad ni skrev tidigare). Har precis avslutat en gigantisk reklamfilmsinspelning för 5 olika kök som ska ligga på IKEAs web, world wide. Och nu har vi precis satt igång med 4 fantastiska sovrum. Det är verkligen jätte roligt! Ska maila dig och berätta om allt som händer. Stor kram! / Nina P

2007-05-11 @ 17:10:30
Postat av: Sara

Ingen "suprise" idag da... :) Kram

2007-05-13 @ 21:53:36
Postat av: Cissi

"Men man förstår inte hur mycket tid man har innan man får barn men det är väll lika bra det."
Hmmm.... Och jag som tycker redan nu att jag inte har tid att gora nagonting, hur ska det ga nar Pluppen kommer? Nu ar jag prick 6 manader, sa det borjar narma sig och man blir ju litet enkelsparig - 'bebis, bebis, bebis' typ, men omgivningen far val klara sig! :-)
Tanker du aka in direkt nar du far varkar, eller dra runt hemma ett tag forst?
Kram kram!
Cissi

2007-05-14 @ 06:47:20
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: Malin

Jag frågade min BM hur många verkar man skulle ha innan man åker till sjukhuset. Man glömmer ju bort (i sverige är det 3 på 10 min har jag nu läst på) Men hon rådde mig ioch med att det är barn nummer 2 att ringa direkt och höra vad dom säger. Men på engång åker jag nog inte in. Vill inte bli hemskickad.Och allmänna råd är ju att stanna hemma ett tag. Speciellt första gången det kan ju ta lååång tid. Vad ska man på sjukhuset att göra skönare att vara hemma. Och du i början har man ganska mycket tid när man bara har 1 barn som förhoppningsvis sover 80% av tiden... ;)

2007-05-14 @ 08:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0