Vecka 48 vi efterlyser Lucia nattlinne till Rakel

image411
min fina julpinne som hänger i taket
Söndag
1 ADVENT
I dag är det mina föräldrars bröllops dag och min dopp dag. Det firar vi här hemma med en förkyld (läs dödsjuk man) och en snuvig trött Rakel.
Men jag och Isak har hållit i gång och packat alla saker som jag har sålt på Ebay och Tradera. Det är ju smått beroende framkallande och roligt att sälja saker på nätet.
Sitter här och funderar på om jag ska baka lussekatter till Advenstsfikat.. men då måste jag ut och handla smör vilket är jobbigt.
Är det någon som bakat vört bröd någon gång ? Kanske skulle man göra det till jul, om jag kan hitta några pomerans så kanske.
Angel sa vad det hette på engelska när han ringde innan men jag har redan glömt.

image410
Tjejerna inna vi går ut på Annas jobb.

Lördag
Jag hade förhandlat till mig en sovmorgon sedan länge, så jag sov gott medans Fredrik var upp med barnen. Jag kan säga vi tog det ganska lugnt hela Lördagen åkte i väg och storhandlade lite mat. På kvällen träffade jag Elin som hade Birthday drinks. Vi gick på ett ställe som heter Cargo, Fredrik kom också förbi när barnen hade somnat. Grannen var snäll och satt barnvakt. Men eftersom jag var lite spak och Fredrik lite trött så åkte vi hem vid 23.

image412

Isak river Rakels lego..

Fredag
Dagen började med musjakt. Vi har ju haft en liten nus här hemma, och min kära man har inhandlat mus fällor som har legat här på diskbänken i en vecka och sett riktigt läskiga ut. Så i fredags skulle han arbeta hemifrån för att kunna vara hemma i tid när jag skulle gå ut senare på kvällen. Så när jag var hemma hos Mari ringer han och meddelar att nu är musfällan riggad. Jag måste säga att jag fick panik. Vilket faktiskt förvånade mig lite. Men jag ville inte hem och vittja musfällor med två barn i släptåg. Så jag stannade hemma hos Mari hela dagen. Och väntade på att Fredrik som var nere på stan skulle komma hem först. Jag ville inte hem helt enkelt till en död mus. På kvällen gick jag ut med min mammagrupp och åt engelsktjulbord på en fantastiskt mysig restuarang som heter Homebar. Verkligen lyckat och så roligt att få gå ut och klä upp sig lite. Kom inte hem förrens kl 4. Så en riktig lyckad kväll.


Torsdag
I dag ska vi åka till Brent Cross med Hanna och jag har lovat Rakel lunch på MCD, Rakel ska få finskor, kanske ett par stövlar till mamma och en liten skjorta till Isak som han kan ha i Jul.

Onsdag
Jag hatar att vänta på hantverkare det är absolut det värsta som finns. I dag skulle dom komma och fixa våran tvättmaskin så jag och barnen fick snällt stanna inne. (typ dom rev hela lägenheten) Han skulle komma mellan 10-13 så klart kom han 13.30... Men nu är den lagad och tvättmaskinen har gått nonstopp sedan dess. Vilket är skönt. Vi fick gå ut en sväng på eftermiddagen i stället, Jag köpte lite små grejer till Rakels adventskalender. Hon har fått den gammla paketkalendern som jag hade när jag var liten. Så det är minst sagt nostalgi. Men ska jag köpa paket till Isak också? Kommer han få men nu för livet om han inte får några paket?
Till middag blev det fiskgratäng hemlagad med färksaräkor ägg och stenbits rom i såsen. Såå gott tyckte hela familjen inkl Isak.
Rakel gjorde en annan gullig sak i dag satt hon på sig sina svarta mjukisbyxor som hon inte använder så mycket och så pekade hon på dom och sa "farmor" och jag tror hon syftade på att farmor alltid har svarta byxor och en nästan likadan svart joggin dress som Rakel. Kanske inbillning men det känndes så. Gulllgt va ..
14509-409

Tisdag
Nu längtar jag efter att rörmockaren ska komma i morgon och fixa tvättmaskinen den har varit trasig sedan i Fredags. och med två små barn hemma varav den ena bara äter pureer med hela kroppen är det ganska mycket tvätt här hemma. Dessutom är badkaret fyllt med alla blöta lakan dom har nu legat där sedan i fredags. (!)
I dag var vi hemma hos Anna på julfika tillsammans med 9 andra mammor och typ 20 barn. Men dom är vana nu barnen vid våra träffar och leker bra utan att slåihjäl varandra (typ) Det var så trevligt och vi stannade nästan hela dagen

Nu börjar det kännas riktigt julmysigt. Även om jag inte har hunnit pynta. För varje dag som går blir det dessutom finare och finare här hemma. Nu när vi snart packat upp allt.
Jag efterlyser därimot ett lucia nattlinne till Rakel i stl 104. Det säljs ju inte här så klart, men det tänkte ju inte jag på. Så om det är någon som har vägarna förbi Åhlens ... ersättning utgår givetvis.. Så vore det toppen om Rakel ficka vara en söt liten Lucia eller tärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0