Vecka 42- nu åker vi till Sverige

Onsdag
I dag var vi på ett helt nytt Softplay här där vi bor. Finns det i Sverige ? Det är som en stor gymnastiksal med klätterställningar och rutchkanor ooch ibland bollhav. Som en inomhus lekpark. Det här stället var iallafall toppen. Helt nytt och fräscht och nästan inga människor där . Med andra ord perfekt. Det kan annars bli väldigt högljut på sådana ställen. Så där var vi hela förmiddagen och sprang runt. Nu är jag helt slut och har nästan träningsvärk. Efter lunch kom Hanna och barnen förbi och härjade lite.

Nu i kväll har jag försökt packa lite. Fick panik när jag inte kunde hitta barnens pass. Ringde och skällde lite på Fredrik, varför gör man så ? Men jag hade så klart pulat ner dom i en lite låda på ett sådant där ställe så man inte ska glömma vad dom är. Jag har även lokaliserat skorna till SYSSLING Ingrid.(Ursäkta Kusin Johanna när jag skrev pyssling) Har ringt runt till massor med butiker och hittad till slut en affär i stan som hade dom och min kära man han skulle till stan i dag så han har köpt dom. Stl 9 blev det tydligen, det var den minsta som dom hade. Dom var lite stora på Rakel. När jag stod och lagade middag till Rakel slog det mig också att Fredriks kompis Jörgen kommer ju hit i kväll det hade jag verkligen HELT förträngt. Men han är ju så snäll och självgående och vi åker ju i morgon bitti så dom får klara sig själva.

Så i morgon kl 07.00 åker jag med båda barnen till Stockholm, vi stannar tills på Tisdag23/10 då vi åker ner till Jönköping.
På Onsdag- Torsdag är vi i Skövde. Sen på Söndag 28/10 åker vi till Malmö för att sedan åka hem tisdagen den 30 Oktober. Skriver lång rapport när vi kommer hem


Tisdag
Jag fortsätter att leta efter pysslings Ingrids startrite skor som jag ska köpa med mig. Kanske hittar jag några i morgon. Dom är slut slut överallt. Var på en återlämmnings runda inne i stan i dag, Rakel fick 2 nya vita långarmade undertröjor från HM och Isak nya strumpor. Sen åt vi lunch med Viveka på MCD det är ju bara så gott i bland. Sen gick vi till Svenska kyrkan Rakel var på strålande humör i dag och lekte snällt. Skönt. I morgon måste jag packa måste plocka fram åkpåse, overall till Isak och får inte glömma att skriva ut alla listor och papper om vår flytt. Det ska bli så otroligt skönt när det här är över och när vi blivit av med vår lägenhet. Det ser jag fram i mot verkligen.

Måndag
Ringde till tandläkaren och bokade en tid Fredag kl 14.00 tänk på mig då... En för övrig ovanligt jobbig dag med bråkiga trotsiga och skrikande barn.

Kommentarer
Postat av: johanna

NEJ!

De är INTE pysslingar, utan SYSSLINGAR!!
Kram johanna

2007-10-16 @ 22:17:24
Postat av: Malin

Okej okej... SYSSLINGAR jag har hittat skorna nu..

2007-10-17 @ 19:44:32
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: johanna

amne du är då för underbar!!!
Kram johanna

2007-10-17 @ 20:21:24
Postat av: Nina N

Ska bli så kul att ses snart!!!!

2007-10-17 @ 20:26:58
Postat av: Jenny

Om du har tid att ta en fika någon dag kan du väl höra av dig. Förstår om du har fullt upp, men vore kul att ses en liten stund! Kram Jenny.

2007-10-17 @ 20:57:17
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Emma

Lek å buslandet finns i Göteborg på backaplan 5000 kvadratmeter. Det är en inomhus lekpark typ. skit cool! Finns baby avdelningar oxå. Hoppas ni får det trevligt hos Nina. Kram på er

2007-10-22 @ 12:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0