Ny vecka.. Hanna is leaving...

Helgen
Det har varit lilla julafton här hemma. Elin hade med sig två hela kassar med presenter till hela familjen.Vodka till Fredrik, parfym till mig och massor med böcker och gosedjur från Afrika till barnen. Och typ 100 Starbucks muggar som Elin släpat över hela världen för min skull.  Sydney, Chile, Auckland, Queenstown.  Jag samlar ju och det börjar bli en riktigt stor samling nu. Tack tack verkligen så himla gulligt och omtänksamt av henne. Elin sov över och vi slappade hela lördagen. Tog en liten promenad på förmiddagen innan vi gick hem och Fredrik lagade god lunch. Lilla Isak sov i typ 4 timmar i sträck. Så det hela var väldigt avslappnande. Annars är jag helt fast i den sista av Stieg Larssons böcker totalt beroende framkallande.

Fredag
Nu har vår kära Elin kommit hem efter 10 veckors jobb resa då hon har besökt företagets samtliga vingårdar, i Australien, NZ, sydafrika, Cile och Argentina. Så nu längtar hon efter vår hemmlagade mat så hon kommer hit i kväll och jag har lovat att bjuda på hemlagat. Det är ju roligt att ha något att se fram i mot. Rakel är fortfarande sjuk, kräks inte men har feber och ligger just nu och kollar på Saltkråkan.

Torsdag
Stackars Rakel on har legat på soffan hela dagen.. inte rört sig ur fläcken. Mera kräks och dessutom feber. Så det har varit en väldigt stillsam dag med mycket tvätt. Jag som skulle ha 11 mammor här på träff fick ju ställa in så klart. Så nu har vi väldigt mycket mat här hemma. Men det kan vi nog trycka i oss.

image378
Fick det här kortet i dag av Mats så himmla gulligt det är Mats och jag för sisådär 26 år sedan kan jag tänka mig...

Ja i dag fyller jag och min älskade lilla bror 18 och 28 år.. tänk att mamma lyckade kläma ut två barn exakt på dagen med 10 års mellan rum. Vad är oddsen för det ? Det är nog hon som skulle ha paket inte jag.
Blev uppvaktad kl 6.15 i morse med Prinsesstårta och paket. Min man går ju till jobbet så himla tidigt. Stackarn.
Själv var jag slut hela dan efter det uppvaknandet.
Jag fick Nigellas kokbok "how to be a domestic goddess"
4 st ljusrosa Margarete skålar Sigvard Bernadotte. Jag älskar verkligen köks grejer för tillfället. Och ett tillhörande liter mått. Mera på min köks önskelista står nu en digital hushållsvåg för här är alla recept i gram, och en sådan där stor gryt kastrull. Som finns i olika färger dom är så snygga.
Och en mortel.
Till middag lagade Fredrik gratinerad hummer, så uinderbart gott jag kan äta hur mycket som helst.
Även Rakel åt typ en halvhummer och nu ligger hon här och kräks. Kanske lite hårdsmält för en 2 åring? Så vi får väll se hur det går för resten av familjen.
Tack för alla gratulationer och kort som trillat in under dagen.
Gunnel och Rolf, fam Nettelbladt, Fam Nilsson, FamJusteus, Pappa och Mamma, Nina och Nina, kusinerna i "kalmar", Danila och Brita som skickade en gullig bok.

image377

Det jag inte tycker om med att bo här är att människor som man möter och lär känns som blir ens vänner flyttar.
Först var det Jenny, men henne kan jag ju följa på bloggen sen var det Lotten och nu Hanna.
Ush det är inte roligt alls. Under det senaste halvåret har vi säkert träffats flera gånger i veckan och hon har verkligen blivit en nära och kär vän. Hanna är rolig, smart och har verkligen en sund lifs filosofi jag är så otroligt glad över att jag lärt känna henne hon har lät mig mycket på kort tid om livet.
Hon är dessutom riktigt rolig att gå ut och parta med. Nej London kommer inte bli det samma utan Hanna.
Just nu sitter hon på Heatrow och snart är dom på väg.
Hon ska flytta till Perth med sin Australiensiska prins Mike. Till deras stora fina nya underbara hus som dom byggt där. Och det är dom verkligen värda efter alla ställen dom bott på. Men jag kommer sakna henne så och det känns så hemskt hemskt hemskt sorgligt...Ush jag är inte bra på det här med avsked..

image376
Isak 4 månader... i morgon

Måndag
Ny vecka nya äventyr. Måste börja ta tag i det här med lägenheten i Stockholm. Räkningar som ska betalas och konton som ska avslutas. Vad händer med all vår post? Nu bor vi ju inte i Sverige mera alls. Känns så otroligt skönt och underbart knappt bärga mig innan vi får hit alla grejer.
Hade en soft dag med barnen storhandlades det behövdes verkligen kylen var helt tom, och gick på playgroup. Lilla Isak har sovit hela nätterna flera dagar i rad, från 8-8 typ men det vågar man väll knappt skriva här för då vaknar han väll igen..

Kommentarer
Postat av: johanna

nämen...GUUUD så cool han ser ut!
Lilla Buddha!
Man skulle bara vilja bita honom i kinden....
Det ska bli så kul när ni kommer.
Kram Johanna

2007-09-17 @ 22:23:52
Postat av: Nina N

GRATTIS!!!!!! Hoppas att du har haft en riktigt bra dag... trots avsked av Hanna...
Blev det uppvaktning på sängen idag? Eller fick du sovmorgon??
KRAM från Nina

2007-09-19 @ 18:54:17
Postat av: Anonym

Happy Birthday to you! Gratti grattis på födelsedagen kära kusin. Hoppas att du haft en fin dag! Vi ses snart=) Kram Sigrid

2007-09-19 @ 19:13:57
Postat av: johanna

MALIN!
Herregud! fyller du år!?
Varför har du inte skrivit det.
Jag visste ju inte det MEN.....ett super-duper GRATIS till min favorit-kusin!
Du ska få ett stort o gott glas champagne när du kommer.
KRAM Johanna.

2007-09-19 @ 21:24:07
Postat av: Kusin Sigrid

Himla gulligt foto, jag tycker Mats påminner lite om sångaren i coldplay..

2007-09-21 @ 22:34:25
Postat av: johanna

iknow what you mean...
Jag var beroende av CamillaLäckbergsdeckare....fattas bara en nu.
Har precisköpt första Stieg Lar. boken på Tradera och läääängtar!
Har du läst Läckbergs???
Kram Johanna

2007-09-23 @ 13:49:52
Postat av: Malin

Nej det har jga inte men hört att dom ska vara bra. det är härligt när man har en sådan där super bok framför sig. kram

2007-09-24 @ 09:29:37
Postat av: johanna

du kan få mina pocket när du kommer!
Kram

2007-09-24 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0