Vecka 39

Söndag
I går kom farmor och farfar fast det visste inte Fredrik om. Och jag hade jugit ihop värsta historien om att jag skulle sitta barnvakt hemma hos Anna. Så gissa om han blev förvånad och lycklig när jag kom hem med farmor och farfar. I dag har vi bara tagit det lugnt och haft födelsedags lunch för Fredrik på Gourme Burger Kitchen.  Angel & Nadia, Eric & Nicki, Elin och David kom och vi hade en riktigt lång lunch. Sen var vi så mätta så vi rullade hem.

Lördag
Gårdagen var mycket trevlig, åt god mat, Kyckling med nudlar till förrätt, Rainbowtrout med spenat till huvudrätt, och Chocolate brownie med glass till efterätt och lite rose champagne. Harvey Nichols är så där härligt lyxigt och det är kul att kolla på alla människor. Sammtidigt som det känns lite Moskva ny rikt. Kom hem i hyfsad tid vi hittade en snäll taxi shaffis som körde runt hela norra london så vi alla kom hem ordentligt. I dag ska vi ta det lugnt och storhandla på tesco.

Fredag
Regnet öser ner, och vi var hemma hela dagen. Hanna kom förbi och vi åt tillsammans upp ett helt fat med choklad bollar och ett pkt Ballerina kex. Det är ju inte bra fö figuren men beach 2008 känns lite avlägset just nu. I kväll ska jag gå ut med tjerna på harvey Nichols och dricka champagne och äta god mat det ser jag fram i mot. Men jag behöver nya kläder jag har en garderob som bara består av praktiska gå till parken kläder ush ush.. men snart åker jag till Sverige och då får jag väll shoppa lite.
image382

Rakel är ju för det mesta faktiskt ganska snäll och beskedlig men I dag var dom som att hon var besatt. Vi var ju bjudna hem till Elliots 2 års kalas i dag och Rakel var hemsk faktiskt skrek och slogs och var på sitt allra värsta humör så till slut frågade jag
- vill du gå hem?
Då gick hon resolut ut i hallen och hämtade sina skor så då körde vi hem.
Men det var god tårta och Rakel fick en fin Fiffi ballong. Och det kul att träffa alla. Tur att hon inte är sån alla dagar. Men även solen har sina fläckar.
Nej i dag var hon riktigt 2 års trotsig, kände att jag var helt slut när jag kom hem.
Men båda barnen sov kl 18.50 så nu ska jag ha en härlig kväll framför Tvn och inte sitta uppe och hålla på med datorn.Fredrik är på något slags PR event på sitt jobb. Det är inte mycket vi ser av varandra och i morgon kväll ska
jag ut med tjejerna.
image381
image379image380

No fear den här lilla rutchkanan åker Rakel utan att ens höja på ögonbrynen...(som sin galna mamma då)

Onsdag
blir en lugn dag i dag kanske en tur till parken.

Tisdag
Hade en effektiv morgon. Åkte in till stan, hämtde Isaks pass på ambassaden, handlade lite sy grejer, samt 2-års present till Elliot som fyller år i morgon. Sen hade jag bokat lunch date med Viveka och barn på Mc Donalds innan kyrkan. Joushua var där (den lilla pojken som Sigrid passade). Och det är så gulligt för han kommer verkligen ihåg Rakel så dom lekte med varandra en lång stund. Sen åkte vi hem. Fredrik kom hem tidigt för jag skulle gå på min Junior Styles REA som jag går på var 3e månad. Denna gången fyndades det mest till Isak 2 pyjamas, 1 byxor från Katvig och en liten t-tröja från D&G. Rakel fick ett par snygga byxor.


Måndag

I går hade jag och Rakel lite egen tid och åkte till badhuset. Bara hon och jag så mysigt, och härligt att bara vara med ett av barnen.
I morse när vi vaknade så hällregnade det men efter en stund tittade solen fram. Pratade med Nina i Sverige i går och insåg att det kanske snart är dags att löpa höst /vinterjacka. Här springer vi nämligen fortfarande runt i bara tröjan. Vi ska ju till Sverige snart så det får väll bli lite shopping när vi kommer dit. Alla svenska mammor här är ju stora "lindex fan". Rakel ramlade i dag när vi skulle ut så nu har en stort skrapsår i ansiktet och ser lite tilltufsad ut. Men hon är en tuff tjej så ingen fara på taket. Var på var vanliga playgroup i dag och jag är helt facsinerad av hur bra hon faktisk förstår engelska. Det känns så skönt för då slipper jag oro mig för att hon inte ska fatta någonting när det väl är dags.

Kommentarer
Postat av: johanna

vad fiiiint!
jag vill
oxå, hur gör man???
Kram johanna

2007-09-27 @ 08:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0