Hårt arbete...

image555image556image557

Jag och min man skulle gjort någonting mysigt så här sista dagen på hans sjukskrivning. Planerade först en dag på stan med barnen.
Men när han såg min frustration vid frukostbordet över allt som behöver göras här hemma allra mest trädgården så gav han med sig till en hemma fixar dag. Så nu har vi tillsammans röjt hela trädgården, klippt gräsmattan som var som en äng (efter att jag fick rycka ut ner till Homebase för att köpa ny gräsklippare, lite blommor och ett par Laura Ashely trädgårdshandskar slank också ner.) Vi har klippt hela vår lavender häck som hade brett ut sig över halva gräsmattan. Fredrik satte upp ett snöre och sen klippte vi rakt. Rensade hela trädgårds landet på vänster sida tog bort ca 75% har egentligen ingen aning. Vi har säker ryckt bort dom fina växterna och sparat ogräset. Men snyggt blev det. Fredrik rensade dammen och lagade pumpen som kloggat igen och har lovat att byta ut alla trasig lampor ute i trädgården så jag kan mysa med min trädgårdsbelysning. Jag och Rakel planterade 3 jordgubbsplantor som hon typ redan har trampat ner när hon ska kolla att dom vilar ordentligt. Lite sallad och dill sådde vi också får se hur det blir med dom. Det var mera Rakel som planterade en mamma. Potatis landet är uppgrävt och förberett, ja väldigt effektivt.
Sen skruvade Fredik upp Billy Hyllorna ha ha jag tog ju ett kort på hur fint det var i går men då hade han inte ens skruvat upp dom bara rensat lite. Men nu är dom uppe. Och den som blev över står nu i barnens rum, så det blev lite rensat bland deras saker.

Så om det blev en mysig dag vet jag inte men det är väldigt fint här hemma och det värker i hela kroppen. Fredrik tyckte nog jag blev lite galen här på slutet när jag skulle byta lakan, och fixa klart på barnens rum men ibland kommer jag bara in i overdrive och kan inte sluta.

image558

Kommentarer
Postat av: johanna

hahahahahahaaa!!!
jag skrattar så när jag läste.
Men du...jag ringde idag.
Ringer igen i helgen kanske.
Kram Johanna

2008-04-11 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0