Nårsdagen 2008

tänder
Isak och hans mså sylvassa gaddar
mark
Dorrith och Mark som var på besök i förrgår...

Igår var vi hemma hohs Angel och Nadia på nyårs middag tillsammans med ett annat par från Tyskland. Medans våra barn var hemma och firade nyår med farmor och farfar. Det har verkligen varit en lyx att få göra saker "själva" även om det sved lite i hjärtat vid 12 slaget att vara utan sina barn.
Angel hade lagat inbakad oxfile. Som han hade inhandlat hos en speciell slaktare nere i Hollandpark. Det var ett mycket gott kött kan jag lova.
Sedan var det ost bricka med himmelskt goda ostar som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på och till efterätt flamberade crepes. En underbart juvlig middag som alltid. Han vet verkligen att bara köpa dom allra bästa råvarorna och det gör verkligen skillnad. Det borde jag bli bättre på. Vi åkte hem vid 2 tiden för efter allt julfirande så är jag slut och skulle nog behöva mera semester. Hela dagen i dag har vi gått runt som zombies lämnat av farmor och farfar som åkte hem i dag. Och tröttast av alla är så klart min man.
Så nu sover alla 19.19... själv ska jag nog sitta uppe och kolla på den där August på SVT (på datorn då)
Annat roligt och tråkigt som har hänt är att:
Rakel verkligen pratar mer och mera nu kan hon nästan säga allt bara man repeterar det.
Dessutom har slutat med BLÖJA. Både på dagen och på natten !!!.. hon slutade den 13 december men jag har inte vågat skriva något innan. Hon ville helt enkelt inte ha den längre. Och hon har nästan inte haft några olyckor alls. Inte alls på natten det går faktiskt bäst. Men hon har lite problem med att baja någon annanstans en hemma. Så om vi har varit ute och det blivit kris har hon sagt till och sa har jag satt på henne en blöja just för det. Men jag tycker det är så duktigt en då. Och skönt och slippa greja med blöjor.
Och stackars Isak han har haft eller har fortfarande lunginflammation, glömde helt bort att skriva. Han har ju varit förkyld i flera veckor. Men jag har inte gått till doktorn vad ska dom göra tänkte jag "han är ju bara förkyld" Men sen på juldagen fick Isak feber och då tog jag honom till doktorn. Det är så smidigt att gå till doktorn här man ringer samma morgon får alltid en tid inom ca 4 timmar och sen är det bara att gå dit och det är gratis. Inte behöva sitta och vänta på öppen mottagning. Där konstaterade våran husläkare att Isak hade lunginflammation och skickade hem oss med antibiotika, alvedon och ögondroppar för dessutom hade han så klart någon slags ögon infektion. Stackar stackars bortglömda "andrabarn". Det är väll lika bra att vi inte skaffar flera för det tredje skulle väll bli totalt bortglömt. Sen hade Isak 40 graders feber i nästan två dagar så fort han inte fick alvedon. Men nu har medecinen börjat verka och han är mycket piggare förutom att han snarkar som en hel karl, ligger och hostar och rosslar på nätterna så dom väcker ju varandra HELA NÄTTERNA grrrr..
Och Rakel har en väldigt jobbig trots fas (hoppas jag att det är) vägrar somna på kvällarna ligger och skriker helt galet. Beror säkert också lite på att hon kanske inte ska sova middag alls längre, eller rättare sagt inte för sent och för länge. Vansinnigt jobbigt hon har ju alltid innan lagt sig snällt kl 7 vi har läst en saga sagt gonatt och sen har hon somnat men nu verkar det vara slut på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0