Sjuka barn

Helgen
I lördags var vi hemma mesta delen av dagen. Gick ut en stund på eftermiddagen och avslutade på vår mysiga pizzeria där vi satt i 2 timmar och åt och åt. Dom har världens godaste hemgjorda glass som man kan dö för.

Söndag
Jag var ute en stund med barnen på förmiddagen medans Fredrik röjde här hemma. (När han får städa ostört blir det så fint hemma) Han hade nämligen bjudit hem en kollega från jobbet. Som är sååå fascinerad av Fredrik för att han "är den mest gayiga hetro killen som hon känner " Så hon och hennes man kom hem hos oss på lunch, och dom tyckte vårt hem var som en inredningsmagasin. Ja det var ju roligt att dom tyckte men uräkta engelsmännen har ingen smak, spetsgardiner och heltäckningsmattor.
Men det är ju alltid roligt när folk tycker om ens hem.

Rakels premiär på LEKIS
"Lekis" i går gick bra. Och det var nog tur att jag hittade den där gruppen innan hon ska börja förskolan till hösten. Så inte chocken blir för stor. Här i England är ju saker och ting ganska strikt.
Först fick dom sitta i en ring och bli uppropade, efter det gick dom på toaletten tre åt gången medans dom övriga satt kvar och väntade. Vilket Rakel fixade galant. Sen lekte dom vid olika stationer typ. Det fanns en stor sandlåda (inomhus) ett stort kar med vatten med leksaker i. Och skulle man leka med vattnet var man tvungen att ha förkläde. Vilket Rakel vägrade och då fick hon inte leka med vattnet. Det var ju inte så populärt. Men vid slutet hade hon fattat grejen och gick själv ut och satte på sig förklädet. Dom var ute en stund, men man fick inte vara på gräsmattan för då blev man smutsig det hade tidigare ösregnat. Och jag tänkte bara på Sverige och GALONBYXOR, men alla barnen gjorde som fröken sa. Och Rakel verkade ha roligt och det är ju huvudsaken. Och lite diciplin kanske inte skadar för här hemma får hon ju i princip göra vad hon vill när hon vill. När det var musik stund tog fröken fram en svensk CD med pippisången på. Vilket gjorde Rakel överlycklig men också frustrerad för hon ville ju BARA lyssna på PIPPI hela tiden så då hade vi lite kris. Det fanns en annan liten flicka där som faktiskt hade en svenskmamma som sa "hejdå" till Rakel när hon gick. Gulligt. Känns ju också lite tryckt.
Man kan summera det hela med att hon är inte riktigt van vid att sitta i ring och vänta på sin tur och inte få leka med exakt vad hon vill när hon vill. Och här fanns det ju så mycket roliga nya saker så hon ville ju leka med allt på engång. Men fröken tyckte hon var duktig och det tyckte jag också: och hon lekte snällt med alla andra barnen och hjälpte till och städa. Själv försökte jag hålla mig i bakgrunden så mycket som möjligt. ja vi får väll se hur det går.
På kvällen kom Elin och Ben över och åt middag, krabb toast, kyckling och spenat pasta och ungsbakade äpplen till efterätt. Vid 12 gick vi och la oss då var iallfall jag helt slut.
Sen har vi projekt Katten jag och Rakel i vår trädgård hänger det alltid en väldigt söt liten katt, som vi nu köpt kattmat till så nu får han lite mat varje dag. Vilket Rakel tycker är helt fantastiskt. Kanske är det helt fel och oetiskt. Och jag har ju ingen aning om vem katten tillhör.

Fredag
Igår var vi på mammaträff hemma hos Cecilia 9 mammor och 13 barn på typ 40 kvm. Men det gick bra och som vanligt bjöd Cecilia på super lunch pannkakor, grädde och sylt. Korv och makaroner till barnen. Blev peppad av dom andra mammorna om våra möss. Så nu har jag ringt våran landlord igen tyvärr har jag inte fått tag på dom. Men nu ska jag faktiskt kräva att dom tar hit någon från pest controll. För det är tydligen deras ansvar. Det är ju dessutom farligt om dom biter av någon el ledning och en sanitär olägenhet. Så vi får väll se hur det går. Måste snart åka och göra MOT på bilen (besiktning) och jag håller tummar och tår att dom inte vill laga ALLT..
Isak han vaknade kl 5 i morse drack 6
dl välling och jollrade i sängen.. Det händer inte ofta men gud så trött jag blir. Rakel tog sovmorgon ända till kl 7. Nu vill jag bara gå och lägga mig.
I dag kl 1 börjar Rakel på sin nya playgroups som hon ska gå på måndagar 1-4 och Fredagar 1-4 det är gratis och jag kan lämna henne där. Så det ska bli mycket spännande. Både för mig och för henne.

image434
Rakel 7, 5 månader
image433
Isak 7.5 månader

Är dom lika ? Man ser ju vem som äter mest när Rakel var lika gammal var jag nog glad om hon åt en burk barnmat om dagen. Isak han äter 2, plus havregrynsgröt till frukost, och mjölk innan sova...


Onsdag
Rakel mår lite bättre så medecinen har väll börjat värka nu. Isak han kryper inte men jag upptäckte i morse att lägger man honom på golvet så förflyttar han sig faktiskt jag vet inte riktigt hur det går till. Han liksom ålar fram. Fick ett ryck nu i eftermiddags och bakade kaka och möblerade om i barnens rum efter att jag fått PANIK dom har ju så mycket leksaker och det känns som att det bara ramlar över en när man är där inne. Så medans Isak låg i spjälsängen och Rakel satt i sin säng och "läste" så flyttade jag på både bokhylla, byrå och ordnade en liten kuddhörna. Rakel är mycket nöjd.

Tisdag

Nu var det tydligen Rakels tur att bli sjuk. I går var vi hos doktorn efter att hon legat på soffan hela dagen och klagat över ont i örat. Och mycket riktigt hade hon öroninflammation så nu har hon fått medecin. Stackars lilla tjej i natt fick hon sova med oss och hon hade säker 39-40 grader hela natten. Så i dag är vi bara hemma.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh, stackars liten! Hoppas hon kryar på sig snabbt! :)

2008-01-08 @ 10:59:03
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Cissi

Ålar - det känner jag igen! Fast nu har Amanda övergått till att även krypa..

2008-01-09 @ 15:25:51
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Cissi

Åh, så söta de är. Och lika! :)

2008-01-10 @ 10:36:05
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Nina L

Gud så söt Isak är! Och lycklig!

2008-01-10 @ 10:47:45
Postat av: Nina N

Wow! Det känns som att Rakel har blivit så stor nu när hon ska börja på "lekis"!! För mig är hon ju fortfarande Baby-Rakel!
Trevlig helg på er! Själv ska jag gosa med min "Baby-Tuva"...
KRAM

2008-01-11 @ 15:34:25
Postat av: Cissi

Vad spännande att börja på lekis! Är det meningen att du ska vara med hela tiden eller är det bara inskolning just nu?

2008-01-12 @ 14:44:03
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: Malin

Nej det är bara inskolning sedan får hon gå själv månadag och fredag 13-16 skönt med lite "fri tid"

2008-01-12 @ 21:39:02
Postat av: johanna

HEJ!
DET KOMMER GÅ STRÅLANDE FÖR RAKEL, DET HÖR MAN JU REDAN!
DET E VERKLIGEN NGN SJUK J-L SOM KOMMENTERAR PÅ MIN BLOGG, OCH ÄR DET NGN SOM VET HUR MAN TAR REDA PÅ VEM DET ÄR!???
KRAM JOHANNA

2008-01-13 @ 14:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0