Vagnar vagnar... det är min passion

image427
Vår nya vagn nu är den gammla såld...
När jag var gravid med Rakel var min högsta önskan en Bugaboo frog som jag terroriserad Fredrik med dygnet runt. Köpte en begagnad (ny typ) ca 5 månader innan beräknad nedkomst. Och sålde den faktiskt sedan med vinst tro det eller ej.
När Rakel sedan var ca 9 månader köpte jag min hett efterlängtade McClaren. Tyckte då och fortfarande att det är en super läätt smidig liten shoppingvagn.
Sen när jag blev gravid med Isak började återigen jakten på den "Billigaste " phil & teds.
Och lyckades även där köpa en i princip ny vagn till ett mycket bra pris.
Känner nu att det var ca 1år sedan det köptes och såldes några vagnar så i helgen började det suga lite i köpa nytt tarmen.
Så efter att ha kollat runt lite bestämde jag mig för en dubbel urbanjungel eller mountain buggy som dom heter här. (Det är samma vagn)
För det jag stör mig med min P&T är att barnen bara kan sitta upp inte ligga. Och visst Rakel ska sluta sova på dagarna men stackars Isak som faktiskt bara är 7 månader sover en hel del i vagnen. Och eftersom jag numera har en väldigt stor bil, sällan åker kollektivtrafik tänkte jag att en Urban Jungel vore perfekt. Visst dom är stora men barnen åker ju som kungar, och bara det bästa är gott nog åt mina barn. Så i går kväll hittade jag en marinblå urbanjungel som jag var och hämtade i dag, jag fick med 2 nästan nya åkpåsar, 2 åkpåsar som man har när barnen är nyfödda (så dom kan jag sälja )
2 fårskinn som jag ska sälja med min P&T för dom var lite mera slitna. Samt ett solskydd.
Så jag gjorde en mycket bra affär i dag för jag fick den vagnen för ett bra pris, jag kommer gå plus när jag sålt min gamla. Om ni hänger med...
Så nu ska jag bara sälja min P&T samt grannens Bugaboo undra varför hon bad mig om hjälp..?

Kommentarer
Postat av: johanna

vagnar! passion?
i know exactly what you mean!!!
/Johanna

2008-01-05 @ 00:35:33
Postat av: Cissi

Det är verkligen kul med vagnar! Jag började för 3 år sen med en Emmaljunga - sen har jag haft flertalet andra märken på vagnar - men nu har jag återien en Emmaljunga. Tycker helt enkelt att de är bäst. :)

2008-01-05 @ 09:40:21
URL: http://www.cissistankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0