Det ligger en död räv i våran trädgård...

Det ska ju alltid vara lite drama mest hela tiden i den här familjen.  I går hade vi en räv som tillbringade mesta dagen i våran trädgård. Jag och Fredrik skämtade till och med om det när vi var vänner igen efter tvätt bråket. Att den kommer nog dö där. Ni som läst innan vet ju att vi ganska ofta har en räv i våran trädgård. Och mycket riktigt i morse låg den där sten död om den inte har gått i ide mitt i våren. Ringde upp till våran granne hon vet allt. Det är som att ha en männsklig googel hemma inställd på London. Så hon gav mig mycket riktigt några nummer som jag ringde. Först pratade jag med Haringey Council, typ kommunen som verkade som att dom fick sådan frågor varje dag. Killen jag pratade med förklarde att det var BARA att stoppa in den i en soppsäck och lägga den ute på gatan så kom dom och hämtade upp den. Bara... hur ska jag få in den i säcken frågar jag honom. Det är ju inte en liten kanin utan en stor räv... Det visste han inte utan gav mig ett nytt nummer som jag skulle ringa till soppgubbarna. Och jag försökte med allt trugade dom med att min man var på semester och att jag helt enkelt inte kunde hantera döda rävar. Men dom ville inte lyssna. Så till slut ringde jag till pestcontroll typ Anticimex och dom erbjöd sig att komma och hämta den för 100 pund. Men då tog snåla smålänningen över.  Nej nu är det nog. Så när min kära man kommer hem i kväll från nån mingelfest hos någon känd frisör. Snacka om att gå från glamour till vardag. Så  ska vi tillsammans lägga den i medhavd blå IKEA kasse. Ja jag skrattar nästan redan. Grannen frågade om jag inte kunde ringa innan så hon inte missade showen. Det är jobbigt med trädgård förra våren fick vi ju fiska upp rutna jästa fiskar ur dammen och nu en död räv

Kommentarer
Postat av: anna

kan inte sluta skratta när jag läser vad du skriver..............men jag kan tänka mig skulle inte vilja plocka upp en död räv, jag vill veta fortsättningen på denna historia. Du som alltid tar bilder.............

2008-03-18 @ 23:58:23
URL: http://www.brojer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0