I morgon går vi nog till doktorn... igen...

Fortfarande fantastiskt väder. Hanna kom hit i mrose efter att byggjobbarna invaderat hennes hem. Kombinationen 2 små pojkar på 1, och2 år och byggjobbare kändes jobbig. Så hon kom hit. Rakel sov till 9.30 som en riktigt tonåring. Men när hon vaknat gick vi ut för Fredrik var här hemma och var tvungen att förbereda sig för viktigt möte och kan inte bli störd av 6 små skitar.. I finsburypark mötte vi upp Viveka med kidsen. När Hanna och Viveka köpte kaffe blev jag lämmnad med 6 barn själv i typ 5 min. Trodde jag skulle dö ALLA sprang åt varsitt håll på en överfull stimmig lekplats. Sen gick vi hem åt lunch och hängde i trädgården resten av dagen. Camilla och Luis kom förbi, och Viveka stannade på middag. Hennes man är i Sverige och jobbar. Och sen körde jag hem dom små liven hela vägen ner till Putney. Men det är så skönt att bara köra bil utan barn på kvällen så det gör jag så gärna.

image582
Isak och Philip klädda för natten i matchande thomas pyjamas

I morgon ska vi nog tillbringa dagen på akuten. (jippie) Vi var ju där för ett tag sedan när pappa var här. Och hon har ju sedan dess klagat på ont i benen och dom sa då att går det inte över måste ni komma tillbaka. Och det har det inte gjort hon klagar fortfarande, dessutom känns hon väldigt trött. Så nu vill hennes nojiga mamma få det uträtt. Efter att Camilla berättade om när hon var barnflicka här för 15 år sedan och barnet hon passade klagade över bensmärtor som senare visade sig vara leukumi... Ja då blir jag nojig. Men Rakel har säkert bara växt värk. Men man skulle ju aldrig förlåta sig själv om man lät bli och gå eller? Ringde till sjukhuset och frågade om man inte kunde boka tid men det kunde man inte. Så jag får väll gå dit och häcka med båda barnen. Försökte få Fredrik att förstå att det kanske var lite enklare för mig att åka dit med bara Rakel på kvällen. Men men han vet inte hur han ska vara hemma jobba osv osv.. Så jag åker dit. Eller är jag galen?

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej du är inte galen. Även om det bara är växtvärk så som du skriver så kommer du aldrig förlåta dig själv om du inte kollar upp det och det mot all förmodan skulle vara leukemi.

Oftast om man har tumör eller leukemi så blir man inte bara trött, utan helt urlakad. Blek, hålögd, och helt orkeslös. Att Rakel är trött samtidigt är inte konstigt, för det r jobbigt för kroppen att växa.

Kram på er!

/Anna på Gärdet

2008-05-07 @ 11:35:11
Postat av: Lotta

vilken underbar bild pa barnen i matchande pyjamaser! sana sötnosar!

2008-05-07 @ 21:25:41
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0