Varför är ingenting bara lite enkelt?


Dom ringde i morse och sa att jag fått jobbet på POP! Dom var så nöjda så. Och ville verkligen ha mig.  Men sen kom det som jag oroat mig för.
Dom kan inte ge mig fasta dagar. Utan som hon sa på telefonen "vi är ett ungt team med felxibla arbetstider det är helt omöjligt att ha fasta dagar det fungerar inte så" Jag sa att jag skulle komma in och prata med dom blev lite ställd. Men sen gaskade jag upp mig lite och ringde tillbaka och ljög lite och sa att jag pratat med flera Nannys och att det är ju ingen som kan ta ett jobb på dom premiserna ska jag ha en barnflicka 1-2 dagar i veckan behöver hon ju även andra jobb. Jag måste som sagt ha mina fasta dagar. Men dom sa fortfarande nej. Varpå jag iskallt sa att "så synd jag som verkligen ville ha det här jobbet, men tyvärr går det inte" Hon önskade mig lycka till och sen var det slut på diskussionen. Ush nu har jag magknip. Men 2 timmar senare ringde dom och erbjöd mig jobbet tiggde faktiskt. Sa saker som att dom inte ville förlora mig och att jag var så bra så. Så nu har jag tackat ja till 2 dagar i veckan söndag + en dag till som vi ska bestämma.  På söndagar kommer jag även att vara shop superviser dvs chef för hela butiken. Inte illa jobbat. Så nu känns det faktiskt jätte bra och roligt att dom verkligen ville ha mig.  Så i morgon ska jag skriva kontrakt, och leta efter en nanny.

Kommentarer
Postat av: johanna

AMEN.....GUD så kul Malin!
Jättegrattis!
Du är så
duktig!
Kram Johanna

2008-05-19 @ 19:19:05
Postat av: Sara

Stort grattis! Det gjorde du verkligen bra! Kram

2008-05-19 @ 21:17:43
Postat av: ylva

super malin! jatte bra gjort! grattis grattis och butiks chef ocksa :)!!! stor kram ylva

2008-05-20 @ 09:33:29
Postat av: Lotta

GRATTIS!! va kul! vad underbart att DOM fick krypa till korset och ringa upp igen!!! hahaha!!! kul med pop!!

2008-05-20 @ 10:10:53
URL: http://www.gottablandat.wordpress.comw
Postat av: Anonym

Coolt! Man ska vara hård. Och du hade ju egentligen inget val. Kram Nina L

2008-05-20 @ 11:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0