Ingen kredit ingen telefon

Gick ner pa lunchen i dag for att kopa mig en ny telefon, sen min gammla har blivit avstangd. Det kanske ar lite magstarkt att be sitt X att betala for sin foredetta frus telefon. Hursomhelst sa gick det inte som jag hade tankt mig. Eftersom jag inte har ett engelskt kredit kort utan "bara" ett svenskt sa blev jag inte godkannd. Man kunde ju tycka att i dagens hogteknologiska sammhalle att det inte skulle spela nagon roll. Men nar man bor i ett land som inte ens har ID kort utan man maste legitmera sig sjalv med en gammal elrakning kanske man inte ska forvanta sig mera. Sa nasta vecka maste jag ga till banken och uppgradera mig sa jag blir kredit vardig.  En kollega pa jobbet erbjod sig faktiskt att ga ner och signa upp pa ett abonnemang at mig, men fragan ar bara vad han vill ha tillbaka i gen galld. Sa dar sa jag pass. Men dom ar gulliga har pa jobbet, valdigt engagerade i min trasiga bil tex. Sa nu vet jag vart jag ska ta den och hur mycket det ska kosta. Och pappa hade ratt som alltid. Det ar nog tandningen. Tror dom kanner att dom maste ta hand om mig nar jag ar vilsen. Nej jag vet jag kan ocksa vara vilsen ibland.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste bara få säga att jag tycker du är så himla duktig ! Förvånas över hur mycket du "fixar" -vet att du har hjälp av din pappa och kanske många flera men ändå, det största lasset drar du ju själv ... Såå starkt gjort !

2008-11-07 @ 22:16:43
Postat av: johanna

Jag håller med!

Även ifall det inte alltid hjälper att ALLA säjer att du är såååå duktig!

Det vore så kul att ses snart!

Kram johanna

2008-11-08 @ 15:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0