Första dagen på nya jobbet!

Ja i morse var det dags, vaknade kl 6 i morse och vinkade av Mats och Isidor som åkte hem.
Hade lite kläd ångest men inte så farligt faktiskt. Har ju köpt lite nya kläder att ha på jobbet, man måste i princip ha kostym. Jeans är inte tillåtet. Så nu är jag receptionist på OM här i London!!!! Tänk det börjar lösa sig. Jag kommer jobba 5 dagar i veckan 8.30 till 17.
Det var nog väldigt bra att jag hade besök hela helgen så jag inte hade så mycket tid över att noja över det här med jobbet. 
Natasha hon som varit receptionist där innan har blivit befodrad. Så det är skönt att hon finns kvar finns det någon att fråga. 
Sorterade lite post, bokade mötes rum, läste handledar boken, och försökte sätta mig in i jobbet. För öva mig på det här engelska när alla är  yber polite
När jag väll lärt mig vad alla heter blir det nog lite enklare. Fick ett stort dokument typ en mind mapp där jag skulle lägga till lite rutor bubblor dra streck och grejer.
Tog mig ganska lång tid att få det klart, när gjorde jag sådant sist?  typ 4 år sedan. Men jag klurade tills jag löste det. På ett sätt avkopplande och "bara jobba" utan att ha två barn som drar en i armen samtidigt.  Man lär sig, rättstavningsprogrammet användes också flitigt. 
Det är ca 50 personer på kontoret en del svenskar lite amerikanare och en del engelsmän. 
Kom hem halv 6. Barnen var mätta glada och pysslade med lera så även dom verkar ha haft en bra dag. Anna hon är gullig. Nu sover dom som stockar och jag ska slappa lite framför Tvn. 

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej tjejen!

Jag vill bara säga: ett stort grattis til nya jobbet!!

Vad härligt det är att läsa vad du skriver; om livet, barnen, jobb, nya lgh i London, separerad ja typ ALLT - för är det någon som lyckas ro hamn allt detta så är det just DU:)

Jag beundrar dig enormt, jag hade hissat vit flagg long time ago... Stort grattis igen!

Sköt nu om dig/barnen, hoppas vi kan ses någon dag när du är i Sverige på besök igen.

Även om jag är sämst på att höra av mig så läser jag din blogg och tänker på dig ofta!

Kram från Pia

2008-10-13 @ 22:14:24
Postat av: johanna

shit girl!

Du är ju helt fenomenal!!!!!

Jag är imponerad!

DU ÄR MKT DUKTIG!!!!

Kram Johanna

2008-10-13 @ 23:12:54
Postat av: Hanna

Grattis! Allting loser sig till slut! Jattekul att du fick jobbet!!

Har i Perth borjar det bli riktigt varmt med 31 grader idag. Jag har bytt sjukhus fran privat till public... vill spara mina pengar och anvanda de till dagis nasta ar istallet! Tycker nog att jag kan foda barn vart som helst efter att ha fott pa UCLH i London! :-)

Ha det sa bra, lycka till pa jobbet, njut av livet lite nu, det fortjanar du! Halsa alla mammavanner oxa!

Stora kramar Hannaxxxx

2008-10-14 @ 08:39:19
Postat av: Linnea

GRATTIS!! Vad roligt att höra att du fått nytt jobb! Det kommer gå super! Lycka till med klädnojan! Stor kram och hälsa barnen så mycket!

2008-10-14 @ 10:05:45
Postat av: Nina L

Nu vill vi se bilder på business-Malin! ;-) Som kontrast till mamma-Malin. Kul att det gick bra! Kram!

2008-10-14 @ 21:59:49
Postat av: siggan

du är grym!

2008-10-16 @ 23:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0