nar jag blir stor

Hela veckan har det var +20, helt underbart. Tank vad mycket mera energi man far nar vadret ar vackert. I gar nar jag komhem akte jag och kidsen och storhandlat det hade jag aldrig orkat haft energi till mitt i vintern.
I dag ar Annas sista dag hemma hos mig, jag far se henne pa Mandag ocksa. Kommer sakna henne.

Min alskling kom hem i gar efter 3 dagar i Paris, ah vad jag har saknat honom fast pa ett bra satt tror jag. Men nu ar han hemma igen harligt harligt. Det gar riktigt bra for honom pa jobbet, och det ar roligt det menar jag verkligen. Men jag kan ocksa bli sa avunsjuk. Tank och ha ett roligt stimulerande jobb som man verkligen trivs med. Och tjanar pengar gor han ju ocksa.

Missforsta mig inte,  jag tycker om mitt jobb, men min drom ar ju inte att vara receptionist resten av mitt liv. Vad ska jag bli nar jag blir stor jag pendlar fortfarande mellan Polis, skulle vara sa roligt men kanske lite farligt, Barnmorska, underbart jobb men 4 a pa universitetet men visst man kan ju leva pa havregrynsgrot, Florist, jag alskar blommor men det verkar vara ett sa hart jobb och valdigt tidiga mornar sa det gar bort. Eller kanske maklare har varit inne och snurrat pa det forut. Jag alskar ju bostader, ar lite fixerad vid sadant och har varit lange. Ingen universitets utbildning, mojlighet att tjana pengar och avancera. Kanske kan man sa smaning om fa tjanst pa nagot flashigt kontor och stajla och fiffa hem for forsaljning. Eller starta eget. Ja det later ju som basta planen.  hmm synd bara att jag glommde en liten grej det ar credit crunch.. Nej jag far nog sitta har ett tag till men vi har ju tandlakar forsakring.. och trevliga kollegor. 

Laser Lyckans Hjul av Kajsa Ingemarsson, och den gor mig sad, men en bra bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0