inflyttad

Ahh vilke helg.   Stress stress stress. Kan inte gora mera stress nu.

Hem skynda skynda packa bilen full med mina bla IKEA kassar, jag snodde Saras flytt ide och packade ALLT hela mitt hem i dom dar jatte stora blaa IKEA kassarna. Tror jag fyllde ca 25 st. Sa ar det nan dom behover lite kassar har jag ett fin fint lager har hemma.   Korde mina bla kassar till mitt nya hem, det ar det enda jag inte gillar med london. Det tar sa langtid att transportera sig ibland, gator ar avstangda, motande trafik, mycket trafik overhuvudtaget. Att kora samma stracka i Stockholm skulle tagit 15 min, har tar det 45.

Men inte sa mycket att gora. Jag han kora fram och tillbaka innan mina 2 flytt gubbar kom.   Jag och tjanste folk gar inte ihop, jag hade ju faktiskt hyrt dom har tva manen for att dom skulle gora allt barande och jag inte skulle slita ut mig totalt. Men jag far bara daligt samvete, ska dom bara och jag bara titta pa, nej da kanner jag mig bara sa dum. Sa jag bar ocksa.   En hel lastbil fyllde vi, nar dom bar in da hjalpte jag inte till lika mycket utan pekade med hela handen och packade upp.
 
Mitt gammla hem urstadat, det dar hemska glasbordet ar inte mitt ut min landlords. Det stod i den gammla  (min nya)lagenheten.

Packade packade till kl 01.00 pa Fredag kvallen, missade Saras fodelsedags kalas. Hade sa garna gatt men jag kan inte ga ut och festa med ett hem i drivor. Vaknade kl 07.00 pa Lordags morgonen forstatte packa up.
Tills det var dags att bege sig igen till Honorathas kalas. Vi borjade kvallen med att se Jazon Mraz i Hammersmith Apollo jag har inte lyssnat sa mycket innan, paminner mycket om Jack Johnsson. Sedan rullade vi vidare till Chateu 6 nere i Fullham. Traffade Middy som bor precis brevid och jag agnade mig at lite matchmaking lyckat.  

http://www.youtube.com/watch?v=9iraoHE6JlY  



Sondagen var minst sagt lugn, packade upp det sista sa nu ar det klart, storhandlade, stadade ur min gammla lgh. Landis jag han gick runt som i koma hela sondagen han var ocksa pa fodelsedags kalas pa Lordag kvallen med Essex killarna, sa han var vall sa dar lagom laddad for flytt stadning.



Kandes som att jag pratade med en 3 aring ni vet  "kan du ta ner allt som ar kvar i lgh till bilen.. sen gar man runt och kollar, halften ar kvar, man tanker, vad hade du tankt att resten skulle ta vagen.. :) "
Jag klagar inte han har kampat hart med mina flytt lador.

Men han ar bara valdigt mycket man, i morse "where is my black pants, " "I put them on the same hanger under you shirt" "I can't find them" Ha ha kommer antagligen att driva mig till vansinne.  

http://www.chateau6.co.uk/  

Prov eldade i mina 2 oppna spisar. Sa till Landis att det kandes som jag varit pa skidsemester traningsverk och oppen spis. Nu vill jag sa klart mala och sy lite till mitt nya hem. Det ar ju bra att jag ska till Stockholm pa Fredag kan ju alltid gora lite shopping da. Lagenheten ar helt fantastiskt, det ar nagon som har bott dar innan renoverat och faktiskt brytt sig om detaljerna. Inte bara nagon som har kopt salt och slangt in det billigaste av allt.
Jag har tva oppna spisar som fungerar. Bra vrida pa gas knapp och tanda pa, diskmaskin, dimmers, flakt i mitt helkaklade badrum. Mycket ovanligt att ha helkaklat i London. En fin tradgard med utgang fran bade sovrum och kok. En liten inbyggd pump grej brevid zinken att halla diskmedel i. En koks, o (bar) med kontakt pa sidan. Sa jaklar ska det bakas. Det vore ju annars typiskt engelskt att bygga koks O utan kontakt uttag. Ja jag ar glad.
 

Sovrum, lovar ta battre kort men det blev lite hastigt och lustig i morse..
Barnens rum,
Barnens
 
Koket

Kommentarer
Postat av: sara

Vad fint! :)

2009-04-07 @ 00:55:45
Postat av: johanna

gud vad mysigt/ lyxigt/ vuxet och det -är -du värd!

Jag kanske kommer o hälsar på snart!

Kramiz Johanna

2009-04-07 @ 08:25:46
Postat av: Nina L

Ser jättefint ut! Skönt att det är klart nu då.

2009-04-07 @ 10:38:23
Postat av: Cissi

Jattefint, och stora applader for allt jobb! Kramar! Cissi

2009-04-07 @ 20:42:07
URL: http://cissiandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0