sjuka barn, mosade möss och en härlig flytt



Stackars barn vi har hostat och snorat I kapp har hemma forst var MR big sjuk, sen blev ju jag sjuk. Mamma hon har fatt samma sjuka och nu verkar det ha drabbat barnen. I gar kväll hade Isak 40.2 graders feber och jag fick aka i ilfart hem med taxi och 2 flaskor Calpol och Neurofen.


Efter att ha tillbringat 2 timmar i telefon forst med sjukvardsupplysningen som hanvisade mig till Svinsjukelinjen som skrev ut tamiflu och sedan dirigerade mig tillbaka till sjukvårdsupplysningen som ringde tillbaka och jag fick prata med en riktig doktor. Jag vill inte ge Isak tamiflu. Han ar ju sa liten och jag hoppas han blir frisk en da. Jag var uppe 5 ganger i natt och checkade och tog tempen.  Han ar okej nar han far Alvedon men sa fort den börjar sluta verka sa aker febern upp. Doktorn sa att jag skulle varva Neurofenen och Calpol var 4-6 timme i 48 timmar och sedan far vi se.


Barnen och Katarina dom far vara hemma och sen far dom ta taxi hem till nya stallet. Vill inte att Isak ska behöva trecka runt alls i dag. Sa Rakel ar också hemma.


Ja det har hade ju varit tillrackligt bara som det ar men inte i varan lilla familj. For i dag ska vi flytta.


Flyttgubbarna kommer kl 11 och börjar packa allt. Jag har ju redan sa klart förpackat en del. Men ni kan ju tanka er hela min lilla lgh ar UPP OCH NER


I gar nar vi skruvad isar sangen sa hittade jag i en påse fylld med sågspån under sangen, sa äckligt var kommer det ifrån ar det något djur som har slapat dit det? Fattar ingenting.. Och dessutom en mosad blodig mus under en glasskiva som också lag under sangen.  Ackel ackel ackel. Sag det inte själv.  Mr Big bad mig bara vanligt men bestamt att lamna rummet. Sen plockade han och torkade som en riktig man bort alltesammans. Vad skulle jag gora utan honom.  Vilken man I LOVE YOU.


Det sista jag sa innan jag la mig var ”I know what I want for christmas present a Kitten .”


En farlig vidrig katt som alskar moss. Vi far vall se.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas allt blir bra med Isak stackars lilla gubben,själv är jag hemma har ingen röst och snorar men ingen feber.stor kram mamma

2009-12-04 @ 12:07:23
Postat av: Nina L

Vad jobbigt Malin. Du är den mest effektiva jag känner så du fixar det såklart, men stackars lilla Isak. Kram

2009-12-04 @ 12:36:28
Postat av: Sara

Lillen hoppas han ar ok idag.. ja en liten kisse tycker jag later som en toppen harlig ide! Sa kan han heta Tiger det tycker nog barnen om.. ;) kram

2009-12-04 @ 13:23:09
Postat av: Madde

Men skiit sa laskigt under sangen jag dor!!! Och dar har du sussat och sovit sa lungt thihih Vet du jag har vaknat tre ggr under detta ar med konstiga bett, typ tva roda ganska nara varandra alltid i samma monster och folk sager att jag blivit spindelbiten. I sangen! URS.

2009-12-05 @ 02:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0