Pengar pengar

 Ush nu har jag precis betalat nastan £60 pund for att fa alla mina skor omklackade och sulade, sen ska oysterkort fyllas pa yttelrigare £100. Maten handlas £50,  Skatten pa bilen betalas £100, vatten rakningen £50. Listan tar aldrig slut.
Tycker inte om nar det gnags pa det lilla sparade jag har. Dessutom en tandlakar rakning att betala. Ja jag har forsakring men jag maste fortfarande betala 20% och jag ska ga och klippa mig. Viss jag kan strunta i frisoren men om man inte har gatt sedan i Maj, kanske det ar dags ? Nej nu blir det matlada och hemma kvallar fram till i Juni!  

Det kanske kunde vara ett roligt projekt se hur lite pengar man kan gora av med pa en manad, kanske ska prova det. Ata bara havregrynsgrot. Jag ar serios nu. Kanske kan skapa en ny blogg. Fattigamalin.blogg.se dar jag kan dela med mig av mina spar tips.

Var ute I fredags det hjalpte vill inte heller for varldsekonomin. Smet ut nar barnen hade lagt sig gulliga Malin satt barnvakt, det gick bra.  

Stor stadade hemma hela Lordagen och moblerade om i bakfyllan. Barnen var min sma hjalpredor kankade och bar. Sa roligt hade vi. Och det blev sa rent sa rent. Tvattade alla fonster, torkade alla lister skapsluckor och golv. Dammade allt torkade av barnens leksaker. En lugn helg.  

Nu laddar jag for min mystery trip pa Onsdag sa jag ska inte klaga. Da ska jag pa semester till pa Sondag vet inte vart, men det ska bli underbart. Och det basta av allt det ar inte jag som behover planera och organisera allt hela tiden. Och jag kunde inte onska for battre ressallskap! Men jag gillar inte det har med ekonomi det gnager. Kanske skulle skaffa mig ett extra jobb ? Varannan vecka, jag ar javligt bra pa att stada ? :)

pS tack for all gulliga kommentarer.. Ds

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tycker fattigamalin.blogg.se skulle vara toppen! Mitt i lagkonjunkturen skulle du gora dundersucce bredvid slosar-Blondibella! :) Kraaaaaaaam!

2009-02-16 @ 19:45:20
Postat av: Sara

Ja fast har man en san blogg far man val inte aka pa lyxiga semestrar eller?? ;)

2009-02-17 @ 11:28:30
URL: http://runesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart man kan aka pa lyxsemestrar, dem tjanar man ju ihop genom att ata risgrynsgrot, eller hur? Ehrm ;-)

2009-02-17 @ 20:00:40
Postat av: Malin

Kan ju alltid starta en donations fond..

2009-02-18 @ 15:48:38
Postat av: emelie & astrid

VI ÄR BLONDINBELLAS STALKERS! LÄS MER OM DETTA PÅ VÅRAN BLOGG!

2009-02-18 @ 19:32:25
URL: http://astrilie.blogg.se/
Postat av: diana,25,3barnsmamma

Kikar in och säger hej=)!

London?låter trevligt.Har inte läst hela ju så hur komemr det sig du flytta dit där?kram DIana

2009-02-19 @ 23:13:10
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra sida om du vill ha högre statistik:

http://www.viraltrafik.se/?linasofie

2009-02-23 @ 16:28:25
Postat av: Anonym

kika in

2009-02-23 @ 22:42:49
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0