sockor

Jag gillar verkligen inte att städa det är som en svart sörja som aldrig aldrig tar slut. Varje dag när jag kommer hem från jobbet börjar det. 
Visst Anna hon plockar undan innan jag kommer hem och det är jag tacksam för men det tar aldrig slut.
Varje vecka ja,  jag har räknat på det här tvättar jag 21 par trosor och kalsonger, 42 st strumpor, hur deprimerande är det inte. Och medans jag tvättar, städar, viker tvätt och stryker. River dom kära guld grisarna ut något annat. 

Torsdag kväll jag kommer hem från jobbet viker tvätt från 3 tvättmaskiner, undertiden drar Rakel ut halva sin garderob för att prova nya kläder. När jag vikt klart, är det dags att plocka in hennes utrivna kläder. Medans jag plockar kläder, leker dom legot. När jag är klar med kläderna är det dags att plocka undan legot. Sen tittar vi på barnprogram, 20 minuters lugn och ro. Samtidigt som det tittas på barnprogram äts det lite granna vilket resulterar i smulor. Så när dom väl har somnat är det dags att dammsuga igen. Ni kanske tror att jag skojar men det här städandet ger mig panik ibland på riktigt. Det enda positiva är att jag iallafall slipper plocka upp någon annans skit. 

I dag fick alla på jobbet bonus men inte jag, för alla vi stackare som började efter 31 September får snällt vänta tills nästa år. Jag började den 13 Oktober. 
Finns det någon fond man kan söka kanske. 

I mitt ny liv vill jag ha

Diskmaskin
Torktummlare
Ett ordentligt strykjärn, som inte behöver muskelstyrka för att stryka slätt. 
En städerska som kommer helst 2 gr i veckan, som kan stryka, damma och vika alla barnens kläder fint.

Ja man kan ju alltid drömma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0