Midsommar, musikal, hampstead, barn och karlek



Midsommar, firades som vanligt i Highgate med alla mammor, pappor och barn. En valdigt lugn tillstallning, jag korde hem med barnen redan kl 5. Men  Men det var mysigt. Ibland tycker jag bara att varfor kan inte dom som har ett stort hus bjuda lite pa sig sjalva sa man satt slippa i en park.
Det hade jag gjort om jag hade haft ett hus som var storre en en sko kartong. Da hade jag haft fester varje helg, midsommar, kraftskiva.. you name it..



 I fredags var jag och sag Hairspray med en av tjerna pa jobbet, sadar var den. Fina klader och bra musik men inget som gjorde mig taggad. Jag vill ha en 50 tals fest, det hade varit roligt alla far spoka ut sig lite.  

I sondags hangde vi i Hampsead heath, barnen lekte. Jag hade nervost sammanbrott pa morgon efter att forst antligen kommit i vag till  tesco och kopt 3 oika dammsugar pasar och ingen passade.

Ni forstar bara inte exakt hur smutsigt det ar hemma. Och nar man bor litet ar det som att det gar sa mycket snabbare, nar tvattstallning star brevid matbordet, och soffan star brevid middagsbordet. Och barnen ater overallt. For var spelar det for roll nar koket och vardagsrummet har en total yta pa 5*5 meter.  

Nar vi sedan skulle ut var det bara en sadan dar dag det tog typ 1 timme, for jag glommde 17 saker, sen gick vi 15 meter da kom Rakel pa att hon behovde toaletten. Sen gick vagnen sonder. Sa da fick jag ringa min angel, som akte hem for och hamta sin och sedan till parken.


Tesco, 10.00 Lordag morgon...
 
Och Isak och Rakel fick ga till busshallplatsen. Helt okej for Rakel men med Isak tog det typ 40 min. Han ar ju bara 2 ar och ska titta klamma, peta, klattra och slicka pa allt. Rakel hade med sig sin dockvagn som hon dyrt och heligt lovade att hon skulle kora hela vagen men sa klart sa trottnade hon efter 15 min.
Da onskade jag att jag hade varit rik. For jag hade slangt den da for att visa vad som hander.
Men sa klart gjorde jag inte det.  Snall som man ar.


Sara med sin snygging..

Resten av dagen var dock mysig nar vi vall kom till parken och alla barnen lekte sa himmla bra.  
L kom hem pa Sondag kvallen, saknar honom sa nar han ar borta.  
Har bokat biljetter for Jonsholmen 24-28 Juli.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina bilder =)

2009-06-24 @ 17:43:52
URL: http://missadolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0