nar hela alfabetet blir inblandat..



I dag gjorde jag en klassisk Malin, stod upp for nagot som jag tycker ar helt ratt. Dar andra gjort nagot som ar sa klock rent fel. MEn hur slutar det. Att jag blir utskalld.

Vi har en situation, nagon som jag jobbar med ar hemma sjukskriven for en personlig grej kan kalla denna A,
A ar hemma for nagot som man inte vill att halva kontoret ska veta om. Jag ar ute en kvall  varpa nagon annan pa kontoret kan kalla denna B, sager "aaahh har du hort vad som hant med A bla bla bla".  Varpa jag latsas som om det regnar. For jag vill inte prata om sadant pa puben.

Tiden gar och jag namner for C, att det ar lite dalig stil att halva alfabetet vet nagot dom inte ska veta, for jag vet att A bara berattade for 2 personer innan A blev sjukskriven. Mig sjalv och D, sa det ar ju ganska givet att D har pratat brevid mun.
C gar i dag och tar upp det med en av dom hogsta  har pa kontoret E

Och hur slutar det, E tycker det ar sloseri med resurser, kallar upp D pa rummet, D kommer ner och skaller ut mig for att jag pratat brevid mun, och att D nu hamnat i trouble.

Behover jag saga att E och D ar  bastisar. Nej jag blir sa trott trott. Allt som hade behovts fran deras hall var ett ursakta att att  D pratat brevid mun med B  Men nej nej...

Jag blir sa trott men dom har bestammt sig for att dom inte tycker om mig har och da far det vara sa.. och att det ar ett valdigt femenint alfabet.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag vet hur det ar, man ska undvika att jobba med karringar, men det ar inte alltid latt. Du har helt ratt, iaf som jag laser din side of the story. HOppas du kan halla ut, och se om du kan se dig om efter annat kanske? En mer balanserad arbetsplats dar tjejerna har mer att gora an att snacka skit?

Kram! Kram

Kram!

2009-06-11 @ 20:41:33
URL: http://cissiandval.blogg.se/
Postat av: Nina

Malin - du är för skön när du skriver ändå! Alltid lika kul att läsa dina finurliga tankar. Miss you! Stora kramen till er!!

2009-06-11 @ 21:29:53
Postat av: Sara

Bollen ar rund

2009-06-12 @ 12:44:26
URL: http://www.londonsmile.wordpress.com
Postat av: e

Hin blogg du har!



www.ellap.blogg.se

2009-06-16 @ 00:16:20
URL: http://ellap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0