garderoben... eller kanske garveroben...

Ja fy fan nar kommer varen. I gar tittade jag i min garderob och borjade nastan grata. Ja en liten tar rullade nog ner for kinden.

Jag har nu akta JAG HAR INGENTING ATT HA PA MIG PANIK, sa nu maste jag ventilera....
Jag vill ha var, jag vill ha fina variga klader, roda ballerina, marin blatt, vitt, kostymer.
Snygga kontorskjolar, bara ben, snygga toppar. Kavaj.

Rena klader. Kanns som att allt i min garderob ar lite smutsigt, lite skrynkligt. Min garderob sager allt en liten skruttig garderob fran IKEA ni vet den dar billigaste. Och det ar nog en metafor for hela min garderob lite gingligt lite billigt, lite snyggt pa utsidan..  

Jag vet inte men min garderob ar helt hysterik, skulle kunna dela in den i lite olika kategorier.  
 
Fet Nar jag var stor som ett hus och gravid och efter gravid med Rakel.  Kan inte ha nagot av dessa plagg for stort for stort.
Mellan Gravid med Isak Nar jag gick ner i vikt och var lite sma rund, och Gravid med Isak och var mindre en nar jag var ogravid med Rakel. Klader fran denna period kan jag va hemma och mysa i typ.
Smal hemma mamma Nar jag antligen blev lite fit, men strosade hemma hela dagaran. Bara valdigt praktiska lesure klader som man har i parken. Eller galna ga party klanningar.
Smal jobba Malin Arbets garderob helt ok, men bara host och vinterkladder. Svart svart svart.   Ett urval av min garderob, Jag har 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (helt sjukt faktiskt) vit t-shirt som ar tajt normal passar och utan tryck.
Jag har 0 !!!!! vita skjortor. Och nej jag vill inte ha billiga genomskinliga H&M skjortor. Da ar jag hellre utan..  
Jag har typ 5 st svarta cardigans (sa det behover jag inte), 1 kostym, (2 super snygga for stora kostymer)  1 svart kjol.
(4 st kjolar i 4 storlekar for stora ) 2 kostym byxor.
Jag behover mera klader halften av allt det har maste dessutom kemtvattas och i mitt mindre bemedlade omrade finns det inte ens en kemtvatt!!!  

Trojor ska vi inte ens prata om. Och vad ska man ha pa sig alla dom dar kvallarna jag helt plotsligt fatt tillgodo nar jag inte har barn, och gar ut, eller dom dar barnfria helgerna nar man inte behover oroa sig over kottfarsflackar och hallonsylt. Utan kan jazza runt i nagot hogst opraktiskt sofistikerat weekend snyggt. Jag har ingen garderob/.    
Johanna vore jag rik, skulle jag ta hit dig pa en weekend pa sytlist jobb...  

Vet inte riktigt heller nar jag ska ha rad att kopa nytt for sa fort jag far lite pengar sa ar det tandlakar rakningar, vatten rakning bilen eller nan annan jakla rakning. Sa det ar skont man kan ventilera lite har..

Kommentarer
Postat av: JOhanna

Samma här...

No Money...ok kläder det får jag till bra pris, men inga pengar till ngt annat,jag står inte UUUUUUT!

//

Johanna

2009-03-13 @ 17:40:45
Postat av: Mikaela

hur kom det sig att du valde att flytta till London? :)

2009-03-15 @ 14:38:22
URL: http://mikaelamedmera.blogg.se/
Postat av: Malin

Min fd, man fick jobb har och jag tankte det kunde vara roligt att bo I london ett tag sedan blev jag fast..

2009-03-16 @ 11:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0