London calling...

For er som undrar, jag flyttade hit 2005 och London ar verkligen en underbar fantastisk stad med sa mycket att erbjuda se och gora. Utbudet ar enormt. Men det ar ocksa en hard, svar kall stad och bo i och alla ser om sitt eget hus.
Men for er som har undrat. Ja man kan  klara sig uppenbarligen som ensamstaende mamma med 2 barn. Men man far jobba hacken av sig och jag betalar £1000 i manaden i barnomsorg. Men det gar.  Man tjanar ju mera har.

For er som ar lite yngre och har fragat, det finns en super hemsida som heter www.londonsvenskar.se dar vi har hittat alla vara Nannys. Dar kan man aven leta boende och fa allmanna tips. Det absolut enklaste ar vall att komma hit som aupair bo hos en familj. Och kanna efter. Trivs man inte kan man ju alltid flytta pa sig efter ett tag. Eller bo i ett flatshare, da hyr man ett rum i lgh, och behover inte beta lika mycket och soka ett vanligt jobb eller jobba som live out nanny. Man far mera betalt och mera frihet.

Bra omraden som jag skulle rekommendera ar sa klart norra london dar jag bor men det beror ju pa mera var man jobbar. Hopppas jag har svarat lite. Men som sagt jag alskar London och angrar inte for en sekund att jag flyttade hit det basta jag gjort. Och blir hemlangtan efter mamma forstor kan man ju allid satta sig pa flyget eller ga till svenska affaren och kopa lite knackebrod, ga hem och koka lite agg och lyckan ar total...

Kommentarer
Postat av: Anonym



http://stockholmselis.blogg.se/



spana in! Skit skön blogg, stackars kille, 15 och ska bli pappa!

2009-05-03 @ 14:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0