Vad gor du varje morgon mellan kl 07.00-08.00??

Jag ar helt slut. Jag ar inte van vid att vakna pa nätterna. Jag har ju sovit i lugn och ro i 2 månader alldeles ensam.


Jag och barnen hade det mysigt i morse tittade pa myrornas krig TV jag har efter att ha levt utan TV sedan i April lyckats fa in nagonslags signal sa dom kan titta pa morgon TV medans jag far runt och packar skolvaskor, lunch lador. Matsack till Isak bla bla.


Har börjat med en ny ordning pa morgonen att jag duschar och klar mig forst och sedan tar barnen istället for som innan att jag springer runt halvnack försöker borsta tänderna skrubba lite i handfatet samtidigt som jag lagar frukost. For typ sa ar det

Sa har ser en morgon ut pa varan gata...

  • 07.00
  • Jag gar upp,
  • Satter pa dushen
  • Satter pa ugenen
  • Fyller tvattmaskinen (sa jag eller Isabell kan hanga nar jag kommer hem )
  • Brer barnens mackor dom vill ha varm macka med smalt ost till frukost, stoppar in dom i ugnen.
  • Dushar (nu har varmvattnet hunnit bli varmt)
  • Tar ut mackorna som nu ar klara
  • Satter pa diskmaskinen, det ar en sadan dar billig grej sa den later som en ångvält helt omöjligt ha den igång samtidigt som man ar hemma.
  • Medans barnen ater, sminkar jag mig och klarpa mig.
  • Klarpa barnen, som nu forhoppningsvis atit klart. Sparar ocksa  lite pa skoluniformen. Det ar ju onodigt om den blir frukost smutsig redan innan skolan.
  • Fönar haret som hunnit torka lite medans barnen ater lite till.
  • Ut genom dorren 08.00


    (Nar jag inte har barn, gar jag upp 08.15 slanger pa mig kladerna och gar hemifran kl 08.23. )



    Pa vag till bussen i morse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0